![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#2 |
|
Kan det vara så att proffsen menar en täcksöm när de pratar tvåtrådigt som inte skär?
Min overlock kan (med tillbehör) sy 2,3 samt 4-trådig overlock (och alltså skär av kanten). Jag tycker att det är avskärningen som är grejen med overlocken, det är där (och slippa kasta sömsmånen) som jag spar tid när jag syr. Är det något jätteviktigt jag syr (som nu en festklänning) syr jag raksöm på vanliga maskinen, och overlockar sedan. Ska du ha en täcksömsmaskin får snälla mamma betala en hel del mer (runt 9-10000 för en pfaff t.ex.) än för en bra billig overlock (rekommenderar min som vanligt, Bernina 700D, runt 4500). Huskvarna har jag ingen som helst koll på (annat än att här på forumet är det nästan uteslutande Huskvarna-ägare som får problem, vet inte om det beror på maskinerna i sig eller att det är fler huskvarnaägare här än andra ägare). Det beror ju på er vad ni vill lägga pengar på. Om du är rädd för att ha sytt för mycket på sömsmånen, ska du nog sy upp provkläder i lakan först eller skaffa en provdocka att nåla upp dina kläder på. Lycka till (och tacka mamma ordentligt!) ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:17.