![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
För nybörjaren? Klädsömnad
Jag är väldigt sugen på att testa att sy egna kläder, och även sy om sådant som är köpt i second hand butiker. Jag är nybörjare vad gäller sömnad, tidigare har jag bara sytt upp byxor och sytt lite gardiner och kuddfodral på min mammas maskin. Nu bor jag inte hemma längre och funderar på att köpa en egen symaskin så att jag kan komma igång att sy lite.
Vad skulle ni rekommendera till någon som till en början vill sy enkla kläder? Jag är student, så ju billigare desto bättre! Det är väl inte direkt så att jag tänkt investera i någon maskin som jag kan ha jättemånga år, utan någon som fungerar bra för en nybörjare som precis kommit igång. Finns det budgetmaskiner som fungerar? Eller bör jag hellre köpa en begagnad? Vilka sömmar bör maskinen klara av? Alla tips är välkomna! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:36.