Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-11, 07:25   #1
Rae Rae är inte uppkopplad

Öresundsquiltarnas Quiltshow

Hej!
Jag undrar om det finns någon som ska gå på Öresundsquiltarnas Quiltshow (Limhamns Folkets Hus) denna helg? Jag har skickat in ett bidrag och skulle tycka det var kul att få en bild när den är med i showen. Jag har inte själv möjlighet att åka dit.
Snälla, om det finns någon som ska dit med en digital kamera, kan ni höra av er. Jag skulle vara jätte tacksam.

Rae

http://www.oresundsquiltarna.se/
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 08:48   #2
KerstinL KerstinL är inte uppkopplad

Hej Rae!

Jag ska dit antingen lördag eller söndag! Vad är det för nåt du ställer ut! Så jag är säker på att få med det!

Hälsn, Kerstin
KerstinL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 10:15   #3

Mitt alster ligger i mitt album "Crazy Quilt"...temat var SIDEN SAMMET TRASA LUMP

Jag skulle vara jätta tacksam om du hittar den o tar bild. De är första gången jag är med i en riktig "quilt tävling"

Rae
Gammal 2007-10-11, 11:15   #4
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad

Hej Rae! Ville bara tacka för tipset om utställningen, hade ingen aning om den. Limhamns Folkets hus ligger på perfekt helgpromenadsavstånd från mig. Jag kommer också att fotografera din quilt.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 17:38   #5

Tack tack! det är jätte snällt...Det ska bli kul att höra hur utställningen har varit.
Rae
Gammal 2007-10-12, 14:18   #6
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad

Snälla Rae. Du får inte visa Din kvilt före utställningen. Jag har också en med där. Skall åka ner på lördag, ligger över till söndagen och tar mig nog till Limham på Söndagen.
Ni som skall dit, missa inte utställningen med Bettina anderssen, dansk kviltkonstnär, på Ingrid Agerings nyöppnade galleri i Malmö.
Jag dyker upp på söndagen, så tag gärna kontakt med mig.
RutViola
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-12, 18:38   #7

Hej!
Detta är första gången jag är med på något sådant.... Jag såg inget i instruktionerna om att man inte fick visa bidraget.

Rae
Gammal 2007-10-12, 19:01   #8

Men det var nog så att om Du skickade den till tävlingen, så skall ju den bedömmas av en jury som inte vet vilka som har gjort vad. Man kan förlora ett ev. pris om man haft den visad tidigigare. Men det går säkert vägen ändå skall Du se, Internet är ju lite förädiskt på så sätt.
Vi hoppas att det inte blir krångel. Kram RutViola
Gammal 2007-10-15, 10:53   #9
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad

Jag var och tittade på utställningen i lördags. Ojojoj, vad mycket fint det fanns! Snacka om att bli ödmjuk, men jag blev väldigt inspirerad också.

Rae, jag tog några bilder på din fina quilt, jag mailar dem till dig (har inte sett dem än).
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-15, 11:40   #10

Jag var där i söndags och jag är svimfärdig. Hur kan de få ihop så himla mycket på bara 130 medlemmar???? Det var helt övermäktigt och närheten till Danmark gör väl att de är så mycket mer öppna än vi här i Göteborg.RutViola
Gammal 2007-10-15, 15:50   #11

Det ska bli spännanded att se flera bilder. Jag fick några ifrån Kerstin, också. Jag håller med...såååå mycket att inspireras av. Men, förstår inte vad du menar med

"närheten till Danmark gör väl att de är så mycket mer öppna än vi här i Göteborg"

Rae
Gammal 2007-10-15, 20:48   #12

Det jag menar är väl egentligen att vi i Sverige är väldigt fyrkantiga. Vi är mycket strikta och följer slaviskt alla regler för lappteknik. Vi har svårt att frigöra oss och vi är inte så glada i Art Quilt.
Nu är detta en överdrift men åker man bara över bron så ser man genast en större frihet i quiltandet. Det ena behöver visserligen inte vaa bättre än det andra men danskarna är så mycket mer tillåtande. Precis detta fann jag hos Öresundskviltarna också. Det visade på en stor glädje i quiltandet och lite mer uppfinningsrikedom. Det var en helt underbar helg där jag först besökte det nya galleriet för textil konst i Malmö med Bettina Andersen som första utställare. Jag åker till Danmark, till Bettina, ett par ggr per år för att lära mig fritt broderi. Och eftersom hon själv quiltar så tillåter hon ett blandande med material.
Agerings butik var också ett stort äventyr med massor av spännande saker som förgyller ett lapptäcke, Nu har vi två butiker i Sverige som utgör ett bra komplement till varandra. Canvas i Gbg och Image ring i Malmö. De har inte samma saker( något kanske) . Detta lovar gott för framtiden och kommer kräva fler besök i Malmö.
Din quilt var jättefin. Jag fotade också allting.
Kram från RutViola
Gammal 2007-10-16, 06:46   #13

Tack, nu förstår jag. Jag har själv nyligen upptäckt Art Quilt...hittade en jätte bra Amerikansk tidning (Quilting Arts Magazine) som inspirerar mig otroligt mycket....det känns som nu, NU har jag hittat hem. Det blir nog mer av den varan framöver. Just att vara med på denna "utmaning" var mycket lärorikt för mig...jag pushades att använda nya material o tekniker som jag kanske annars inte hade upptäckt. Den fick fantasin att flöda, också. Nästa gång hoppas jag kunna vara med o se på utställningen, också.

Jag var på Canvas för första gången förra veckan...underbar affär!
Kram
Rae

PS - tack för komplimangen, också
Gammal 2007-10-16, 18:42   #14

Just den tidningen har jag också plus Stich som är en engelsk broderitidning.
Lycka till och välkommen i träsket!!!!!
RutViola
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:09.