![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Helt OK från mig, skall det vara ljus bakgrund här oxå?
kram Ingrid |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Ja det kan väl vara kul o utmanande att "bara" ha hjärtan.
Ska vi bestämma någon färg eller så ? Helst inte tycker jag själv, men vi får väl tänka till.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Jag tyckar bare jul-färgar / jul-tygar, inte nogen bestemt bakgrund-färg.
Hvilken slutdatum skal vi ha'? 30. november? Hvem swapper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Forslag til regler för JulSwap 2007:
- Tema JulHjärtan med fri teknik. - Materialet är enbart tvättade bomullstyger i jul-färgar - Ingen bestemt bottenfärg på blocken. - 1 Block är 21 cm x 21 cm (20 cm + 1 cm sömsmån)- 1 set är 1 par =2 st ens block. Sy bara själva blocket. Den som får blocken kan sy ihop de till vad de vill med vadd och bakstycke och kvilta efter eget tycke. - Signera Markera varje block med en lapp med namn (tex. en adresslapp men klistra bara på baksidan) så de som får blocken vet vem som har sytt de. - Slutdatum är den 30 november ??? Adress på deltagare mailes til den, som swapper Ett frankerat kuvert med er egen adress skall skickas till ?? tillsammans med de JulSwapsset som ni gjort. Jag sorterar om dom och skickar sedan tillbaka motsvarande set till er. Block som kommer för sent blir returnerade utan byte. Skulle du ha skickat fler block än vad som kan bytas så får du tillbaka några av dina egna block tillsammans med dem, som er bytat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Reglerna ok.
Roligt med endast julhjärtan.Vem ska ha hand om swappen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
![]() Har aldrig tidigare varit med i någon swap. Hur många block ska man sy? Parvis, det har jag förstått, men hur många?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Här hänger jag på jag med för jultyger har jag hur mycket som helst
![]() Tack för en bra ide Hanne det ska bli jättekul att sy hjärtan. ÅsaS |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
Re: Får jag också vara med?
Citat:
Vi ventar på, hvad andra menar: Max antal sät (par) block - slutdatum - hvem tar hand om swappen - syns alla om tema? /Hanne |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
Vad menas med julfärger? Jag har en hög med blåa jultyger är även dem ok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
Jultygar kan vara röd, grön, blå, brun, beige, hvid, violet, gylden med jul-mönster - det tyckar jag! /Hanne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
Jag håller med att vi ska ha en bestämd TEMA, men definitionen Jul tyger/färgerna kan vara ganska fria...det ger mera utryme för inspiration. Jag tycker också det är kul med lite större block.
Rae |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
Citat:
kvadrater i alla de andra swaparna. Lite variation skulle för min del vara trevligare. Hexagon (sekskanter) skulle vara roligt att få ha med i denna swap. Vem ska nu hålla i swappen. jag skrev att jag kan göra det, Birgitta likaså |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
Elisabeth eller Birgitta - hvem af jer tar hand om swappen? vil I selv lave aftale?
Der er 2, der helst vil ha kvadratiske blokke, og mange, der ikke har givet deres mening om kvadratisk eller hexagon (sekskantet). Lad os höra, hvad I tyckar. Jeg har foreslået hexagon, Elisabeth tyckar likesom jag, at det skulle vara roligt at pröva noget nytt. Er forslaget til regler OK? /Hanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
Hej Hanne.
Jeg syntes også at det kunne være spænden med 6 kantet, men er det sådan at du lægger den her på nettet så vi har den rette størrelse. samt tak for hjælpen. Annalise |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
6kantiga block låter kul, vi har ju haft 4kantiga många gånger nu som du säger Elisabeth. Så visst 6kantigt är helt OK för mig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:13.