![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sticka tofflor - på engelska?
Jag surfade runt lite och snubblade över dessa små gudomligt söta tofflor. Lagom stort projekt för mina händer. Men - beskrivningen är ju på engelska som jag inte har lärt mig att sticka på än så länge. Finns det ngn som sett denna lilla toffla med en svensk beskrivning eller ev kan hjälpa mig översätta den engelska? Jag har den engelska beskrivningen som pdf.
Tackar på förhand! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har tror att jag har något liknande i mina gömmor Hinner inte leta innan ikväll Annars får du lägga ut beskrivningen så får vi hjälpas åt o översätta
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
ordlista
Jag har precis börjat sticka men även sneglat på några engelska mönster som jag vill sticka framåt. På stickamera:s sida finns en ordlista som översätter engelska termer till svenska och utifrån den borde du kunna göra en översättning och sedan sticka tofflorna på svenska. Hoppas det hjälpte lite.
http://www.stickamera.se/ordlista.php |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Här kommer pdf-filen och tack för tipset skall kolla där
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Storlekarna vet jag inget om tyvärr
Instruktioner: Börja vid hälen, lägg upp 2 m V 1: räta V 2: räta, Öka 1 m V 3+4: räta V 5: öka 1 , resten räda Repetera v 3-5 ytterligare 4(6,6) så det blir 8 (10, 10) m Nästa v: lägg upp 9 m [COLOR=red](det står ju inte var??)[/COLOR] Nästa v: räta Nästa v: (=framsidan), 9 (11, 11) räta, 1 avig, 6 (8, 8) räta, 1 avig, 9 (11, 11) räta Repetera de två sista varven tills arbetet från uppläggningen [COLOR=red](tror jag!!)[/COLOR] mäter 3 (3, 4) cm, totalt 8 (9, 10) cm, avsluta så att du har framsidan mot dig [COLOR=red](det löser sig väl medan du stickar antar jag)[/COLOR] Nästa v: 2 räta, (1 avig, 1 rät) 4 (5, 5) ggr. 7 (9, 9) räta, (1avig, 1 rät) 4 (5, 5) ggr, 1 avig Nästa v: (1 avig, 1 rät) 5 (6, 6) ggr, 6 (8,8) räta, (1 avig, 1 rät) 5 (6, 6) ggr Repterera de två senaste varven ytterligare 5 (6, 7) ggr Nästa v: Sticka räta 2 tillsammans hela varvet Nästa v: aviga Nästa v: 2 räta tillsammans hela v. Klipp av långt från arbetet., trä den biten genom de kvarvarande maskorna, dra ihop, fäst noga. Sy ihop [COLOR=red]Det här klarar jag inte att översätta…. Det ger sig nog antar jag[/COLOR] [COLOR=red]Sew center front seam to end of ribbing to toe.[/COLOR] [COLOR=red]Sew sides to long edges of triangle shape[/COLOR] Huvud (2 st) Lägg upp 10 m Varv 1; räta, öka i varje m = 20 m 13 v slätstickning Nästa v: räta, 2 tillsammans hela varvet Klipp av långt från arbetet, trä igenom garnet och dra ihop hårt. Öron (4st) Lägg upp 3 m V 1: öka 1 på var sida om mittmaskan 6 räta varv .[COLOR=red]Nästa v:Kanske nån annan kan hjälpa till med [/COLOR] [COLOR=red]Sl 1, K1, Psso, K1 K2tog. 3 sts. Cast off[/COLOR] |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
/Ilsefin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
Och lägga upp nya maskor gör man (jag iaf) i varvets slut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Så om jag fattat rätt...
och med all text sammansatt så ska det bli ungefär så här som i denna txt-fil.
Jag skall testa och sticka dem i ngt garn jag har liggandes så får vi se hur de blir. TACK så hemskt mkt för hjälpen alla. Men visst är de söta!?! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:17.