Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-09-23, 10:36   #11
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad

Jag tycker också det låter som mycket. Men ingår det pärlbroderier och andra handsyddadekorationer så kan jag förstå det.

Tog in en offert från sömmerska på min klänning och då skulle det ha kostat 2000:- exklusive material (i GBG vid järntorget). Då gjorde skräddaren själv mönstret. (Var gravid och utbudet av brudklänningar för kvinnor i 9:e månaden är/var begränsat) Det var i mina ögon en hiskeligt ful modell som skissades upp för mig (inte vill man väl gifta sig i ett tält, och jag har nog sällan blivit så förnedrad och ledsen som efter det besöket) så jag valde istället att få en färdig modell korrigerad i en butik i Helsingborg. Korrigeringen av konfektionssydda klänningen var ganska omfattande men gick ändå bara på 800:- Slutnota på nästan 9000:- + resa men jag blev väldigt nöjd. Nåväl, detta var väl ett inlägg i prisdebatten.

Ett avancerat arbete är värt sin vikt i guld, men för mig var det den sömmerskan erbjöd inte värd sitt pris. Så med andra ord beror det ju på vad det är för klänning som skall sys och vilket arbete du behöver göra, det låter ju som ett mycket avancerat arbete med flera veckors sömnad!
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:07.