![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#3 |
|
Hej!
Tack för ditt svar! Jag tror jag vill ha en ny maskin för en gångs skull.. Annars så skulle jag nog tänka mig ha en pfaff 1222 (gammal en) Maskinen som krånglar är pfaff hobbymatic 919. (tror det var demomaskin eller så, jag fick i julklapp men jag minns inte kartong etc) Den har fungerat som dröm sen 1992 sen började den plötsligt göra hoppstygn ca ½ år sedan o forts. nu. Orkar inte längre pilla med den och vill ha en ny maskin direkt från fabriken. Tror att jag vill ha lite sådär avancerad maskin! ![]() Jag har köpt 2 begagnade maskiner varav 1 dog efter massa krångel (pfaff tiptronic 1071), och den andra visserligen fungerar som smör (pfaff 332), men jag får ont i ryggen av att arbeta med den och den är inte så bra på att sy pill/exakt alltså pressarfot, matning osv, har tendens att dumma sig om man syr på spets, dekor, vill gå sin egen väg, snett eller så, men som sagt perfekt för att sy längder och äter villigt alla slags tyger oavsett nål, stark motor. Men ja, inte bra för pill och så ont i ryggen. Den är bra som komplementmaskin, jag kör t.ex. veckapparat på den o rynkar eller veckar tyger. Ja, så jag vill gärna ha ny maskin för en gångs skull. Tyvärr kan jag inte köpa nu, jag fick veta att jag inte kan låna pengar precis nu. äsch, jag som började bli ivrig. Jag får lägga ner tiden på att studera maskiner då! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:13.