![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
|
vanlig matolja och lite gnuggande med naglar/kniv brukar funka... fungerar också mycket bra (och skonsamt) på "plåster-rester" på huden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Hurraaaa!! Har testat att "skrämma" bort dom med diskmedel, när jag ändå höll på och diskade annat och det funkade hur bra som helst!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Jag måste också passa på att tacka för tipsen i den här diskussionstråden. har testat lite olika metoder för att få bort rester av dålig kontaktplast från textiltryckschabloner i plast. Desinfektionsmedel (logik: innehåller ju sprit) funkade inte, däremot löste matolja upp limkletet! Diskmedel fick sedan ta hand om oljan... men om det är något jag har lärt mig av det här, bortsett från att matolja löser kletigt lim, är det att kontaktplast åldras, och att åldrig kontaktplast inte ska användas till den typ av uppgifter där man vill kunna ta bort plasten igen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Label off
Hittade en bra sak när gubben min promt skulle ha med mig till Biltema. En sprayflaska som hette Label off! Testade den på lillgrabbens dörr, som har varit belamrad med klistermärken och gammal tejp. Sprayade på, väntade en liten stund och sen var det hur lätt som hellst att få bort märkena. Luktade till och med gott, citron! Använde den till två vaser jag köpt och försökt få bort klistermärkena ifrån. De var stora märken mitt på vaserna. Aceton, kemisk bensin, t-röd. Inget blev bra, men en dusch med Label off och sen var det bara att torka rent. Behöver jag säga att jag gärna åker till Biltema igen.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
LABEL OFF
Köpte en gång ett medel som är helt suveränt som heter Label Off. Inhandlade det bland kontorsvaror. Man duttar lite på etiketten så löses klistret upp och det är bara att dra bort.
Mvh Gunnel |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Olja, olja... åsså lite olja...
På glas och porslin och sånt som tål väta funkar det med matolja. Du behöver inte leta efter andra lösningar.
Du behöver inte prova med maskindiskmedel eller andra dunderkurer. Matolja funkar - hur otroligt det än låter. Och ett bra diskmedel att få bort oljan med då! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Endast varmt vatten brukar fungera bra. Ha varmt vatten i, så lossnar klisterlappen. Mindre kladd än att använda olja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
Jag brukar blanda i diskhon så hett vatten som möjligt med lite diskmedel och låt det ligga i blöt ett bra tag, då brukar det funka bra,
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:34.