![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Var köper ni pärlor?
Jag är på jakt efter billiga glaspärlor som man kan anväda till att brodera med.
Små glaspärlor i olika färger. Tidigare har vi haft en box med små rör med olika pärlor i men jag minns inte var jag beställde den. Är det någon här som vet något bra ställe att köpa billiga pärlor på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Boxen som du refererar till tror jag att jag har och den köpte jag på Panduro. Har du provat att söka på sysidan skriv pärl* så får du säkert flera svar som funnits på forumet tidigare,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Panduro är absolut dyrast på pärlor.
Prova Tradera eller Budera. Där blir det nog billigast. Normalt broderar man med storlek 11/0 eller 9/0. Storleken anger hur många som får plats på en inch, 11/0 är alltså mindre än 9/0. Tänk också på att alla färger inte är tvättäkta, fråga säljaren om det innan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Pärlor
Jag har beställt pärlor och band från Fru Pärla
http://www.fruparla.se/ Det gick snabbt att få varorna därifrån. var mycket nöjd. Priserna var hyfsade. /Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har hittat billiga pärlor i leksaksaffärer. Kollar alltid in pysselhyllorna där.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Även ÖB har i leksakshyllorna
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kolla på Elises pärlatelje. Hon har sida på nätet o olika stl på pärlor.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag är ingen pärlexpert men jag tror det finns ett visst samband mellan pris och kvalitet, dvs dyrare pärlor är jämnare i storleken än vad billiga kan vara. På pärlplatsen finns mängder av länkar till olika företag som säljer pärlor.
http://www.parlplatsen.se/ Sen tror jag även att Apidae sykompaniet och Hemflit har pärlor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Bor du långt från Gekås annars har dom en hel del till väldigt hyfsade priser, men det kanske är för små pärlor.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag hittade mycket här men inte boxen jag letade efter. http://www.cchobby.se/
Den var inte från panduro. Det var som en kub med 25-30 cm sidor och i den stod det kanske 100-150 rör med glaspärlor i olika färger. Dom var sorterade efter färger och innehöll både små glaspärlor och glasstavar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Prova även www.teardevil.se och www.sirlig.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:16.