![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Bra och billiga skräddare i Göteborg?
Jag tänkte fixa några par jeans som jag tycker är väldigt breda vid foten, det är alltså tänkt att de skall sys smalare från typ knäna och neråt.
1. Kommer detta se konstigt ut, eller är det en normal åtgärd? 2. Vad kan det kosta tro? Svårt och säga kanske... 3: *huvudfråga* Var finner jag en bra och billig skräddare i Gbg? Den enda skräddaren jag har träffat på är den på kyrkogatan nära östra hamngatan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är ganska enkelt att sy in från knäna och ner.
Jag kan berätta hur du gör: 1. Mät ut bredden du vill ha, jag brukar ta ett mått vid hälen så att jag vet att jag slipper bråka med byxorna innan jag tar av dem senare. 2. Sprätta upp sömmen på insidan av byxbenet. 3. Måtta rätt storlek längst mer och bra ett streck ungefär från knäna och mer. 4. Tråckla ihop prova. 5. Klipp bort överflögit ty, men lämna en sömsmån på minst 1 cm. 6. Sy ihop med raksöm och zig-zacka utanför sömmen så att det inte går upp. Hoppas detta kan hjälpa någon, det känns som ganska dyrt att betala en skräddare för detta. Men du behövde kanske skräddare till något annant. Jag ska förresten sy in ett par byxor, ta bilder och lägga ut hur man gör på min blogg. Jag försöker hitta lite enkla saker att blogga om i syväg, ni vet med bilder. Lite sömnad för sådana som jag som gärna syr men inte är världsbäst på det utan gärna lär av andra. Fast det kan nog ta någon vecka innan jag hinner göra det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej1
Jag tror att det blir betydligt billigare om du låter en sömmerska göra jobbet jämfört med en skräddare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Lämnade in ena paret idag hos en skräddare...jag antar att de är det iaf, de heter Skrädderiet....och för att göra byxorna snävare från foten upp till över knäet kostade 180 kr. Hur känns det, prismässigt?
Carina: Vad är skillnaden mellan en sömmerska och skräddare? Var hittar man sömmerskor? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:47.