![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Overlocktråd
Har någon erfarenheter av tråd typ Wooly-Nylon som ska ge lite fylligare sömmar. Finns den att köpa i Sverige Europa??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
jag jagade runt förra hösten och letade hos återförsäljare av tråd och olika argenturer och kom fram till följande: Det är YLI som tillverkar den men ingen av de återförsäljare jag kontaktade hade wooly nylon och ingen visste något heller. Slutligen hittade jag en bra hemsida i USA threadart.com som är väldigt billiga. Det var lätt att handla av dem och leveransen kom ganska snabbt. Tyvärr har jag inte hunnit provsy men tråden så jag har ingen uppfattning om den ännu. //Pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag undarar om inte Pastellen från Gävle hade på syfestivalen för ungegär ett år sen. Jag tror det även om jag inte minns säkert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har tyvärr inte testat den, men jag har för mej att de som säljer Janomesymaskiner brukar sälja sådan tråd.
/Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag pratade med generalagenten för Janome när jag letade förra året, de har inte den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
PS. Jag följde upp flera sådana här tips om olika ställen som folk trodde hade, men utan resultat. Om någon VET att det finns någonstans i Sverige eller Europa vore jag tacksam att få reda på var. DS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack tack, va kul att någon äntligen svarade. Jag trodde att det bara var jag som ville testa wooly nylon. Jag har också sett att man kan skicka efter från staterna så det får väl bli så till sist.//MariAnne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har iallafall hållit i en rulle Wooly Nylon hos min Janome återförsäljare, men satte tillbaka rullen förd et var för dyrt. Så kolla där igen.
/Mia |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det är väl så att olika återförsäljare själva bestämmer vem de köper in tråd av, det har nog inte med att göra att de är återförsäljare av just Janome.
Kan någon tipsa om VILKEN affär som säljer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag har köpt sån tråd på Pastellen i Gävle. Har sytt med den på min overlock och måste säga att det är en helt underbar tråd. Passar bra på tunna tyger blir så snyggt så. på underkläder mm måste den vara toppen. Den blir inte alls lika som vanlig tråd den blir så lätt och följsam. tror att det är sån tråd dom använder när dom syr badkläder om ni tänkt på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:54.