![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
|
Det är tyget som avgör vad det kan användas till. Punkt slut. Vi måste vara såpass modiga att vi både vågar sy och sy om grejer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
INSTÄMMER!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Så länge tyget inte är preparerat med kemikalier vilket en del är vad jag förstått. Så ser jag inte att man behöver känna sig begränsad av vad man tänkt sy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
absolut!! Det går att göra kläder av nästan vad som helst ju, bara man har fantasi.
Jag älskar dessa byxor som folk visar upp som har annorlunda tyg. KÖR HÅRT! ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Det kan bli jättecoolt att sy i gardintyg. Håller på med en klänning nu. om folk skulle ha mage att påpeka att det är gardintyg är det ju bara att vända på det och säja, vad löjligt syr du gardiner av ett klännings tyg.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Tyg som tyg, det är smaken som avgör tycker jag. Vill du ha gardintyg som kläder så må det vara fritt fram. En del kanske reagerar men det kan man ju strunta i. En design av tyg är just en design av tyg och i mitt tycke inte en design för ett särskilt ändamål. Ändamålet helgar medlen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Äldre tyget har jag inga hämningar på att använda till det som passar mig bäst. Det är ju rent av lite modernt att köpa kläder som är omsydda 70-talsgardiner.
Quilttyger använder jag gärna till kläder, men det är just vanliga gardintyger som jag känner mig lite tveksam till. Fast, jag har ett tyg liggande och det lär nog bli en klänning till tösabiten av det. Kul att det var många som hade funderingar!! //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:31.