![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har följt de flesta diskussioner. Jag har sett hur vänliga och snälla alla är. Vad hände med kunstruktiv kritik. ALLA behöver "kritik" för att utvecklas. Ibland gör det ont men man tänker i andra banor efter en sådan behandling.
Jag har ofta lagt ut bilder, men kommentarer har uteblivit. Det känns som man inte blivit sedd eller fullständigt blivit nonchad. Jag vet att jag trampar folk på "fötterna" men jag tycker om när NI reagerar. Var nu snälla mot mig!!!! Altså jag vill inget illa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tror inte du trampar någon på fötterna. Och visst vill man ha konstruktiv kritik på det man gjort och helst även lite uppmärksamhet. Att vara/känna sig osynlig låter inte bra. Det får vi ändra på nu!
Ibland upplever jag att det ramlar in så mycket nya bilder på en gång så man hinner helt enkelt inte med och det är lätt att missa. Om man nu inte sitter och bläddrar förstås. Jag gör det ibland men inte alltid får jag väl tillstå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag förstår att du blir sur. Det är inte kul om man inte får den respons man tror man ska få. Det är inte konstigt om man börjar undra varför.
Rent generellt så är det lätt att drunkna i mängden foton som dråsar in här. För att vara lite krass så är det så att man antingen måste sticka ut ur mängden för att få respons på en gång. Eller så måste man vara aktiv själv för att märkas. Helt enkelt ger man kommentarer får man ofta kommentarer tillbaka. Med tanke på mängden foton så är det nog egentligen inte så konstigt att det blir så. Man orkar inte kommentera allt helt enkelt utan koncentrerar sig på de man lärt känna och på de som sticker ut. Jag surfade in på din sida och kollade lite och nu hoppas jag att du inte tar illa upp. Dina kläder är fina men de sticker inte ut i mängden. Du har ju också fått några kommentarer, 7 st, och i förhållande till antal kommentarer du gett, 13 st, är det inte så dåligt tycker jag. Du har inte heller varit jätte aktiv i diskussionsforumet. Nu har du ju inte varit medlem så jättelänge så du kanske inte har haft möjlighet att delta så mycket än. Nä deppa inte ihop utan om du vill ha mer respons så bli mer aktiv själv ![]() Vad gäller konstruktiv kritik så har jag tidigare för diskussioner om det. Det råder delade meningar om hur. Jag är för mer konstruktiv kritik och här finns en gammal diskussion om det: http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=9315 Nu ska jag surfa in igen på din sida för jag såg något som jag missat... ![]() Senast redigerad av Alvan den 2007-08-21 klockan 09:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hejsan, jag håller helt med dig och jag tror ingen blir sur för att du säger din mening. Själv är jag nog ganska dålig på att kommentera överhuvudtaget. Tror mest att det handlar om att man vet hur lång tid det kan ta att sy eller handarbeta något, man kanske har lagt ner massa tid på arbetet och då är det klart skönt med positiv kritik, och man är i sin tur rädd att såra någon som kanske kämpat massor. Men håller helt med dig. konstruktiv kritik är ju positiv kritik. Man behöver ju veta vad man kanske skulle gjort istället för att plagget/saken man tillverkar ska få det där lilla extra. jättebra att du la in en diskussion om detta tycker jag.
Therese |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu fattar jag inget?
Vadå sticka ut ur mängden??? Måste man då framställa något utanfördennavärlden.
Vad jag menade med konstr..kritik va att "alla behöver ju inte va så himla. vänliga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tror det är så enkelt att de flesta människor inte vill stöta sig med andra människor och/eller så är det Nalle Puh mentaliteten att har man inget snällt att säga så behöver man inte säga något alls.
Alla människor vill heller inte ha konstruktiv kritik på hur de kan förändra sina skapade kreationer. Vill man ha det så antar iaf jag att man skriver det i texten under bilden. För nog är det mer frustrerande att se bilder bara utslängda utan någon som helst förklarande text? För hur ska jag då som betraktare förstå om personen vill veta vad jag tycker om bilden, om personen vill ha förslag förändringar eller bara vill visa upp bilden att titta det här har jag sytt fråga om ni vill veta något typ. Min tanke om det inte är någon text till bilden är att vill man veta något så fråga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det jag menade med att sticka ut ur mängden är t ex de som gör klänningar a la 1800-tal, de märks, dels för att de oftast är väldigt vackra plagg dels för att de flesta vet att det mycket jobb bakom. Även när någon gör en pryl som är mer ovanlig än en "vanlig" blus, t-shirt, broderad duk o s v så märks detta. Ibland räcker det med någon liten detalj för att "sticka ut", ovanligt tygval, någon liten knorr på en knäppning eller liknande.
Vi är ju väldigt många som gör saker som inte sticker ut ur mängden, och det är ju inget krav att man ska göra det heller. Då får man oftast kommentarer av dem som man "känner" genom tidigare kommentarer eller forumet. Man får också mer kommentarer om man skriver lite om varför man sytt, eller hur eller i alla fall något som väcker lite mer uppmärkasmhet. Tyvärr är det ju så att man först lägger märke till dem som syns på ena eller andra sättet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Re: Nu fattar jag inget?
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Naturligtvis kan kritik vara vänlig, MEN jag anser att "de flesta" tycker att kritik är just vad det är, kritik.
Jag tycker OM kritik och jag ser inte kritik som något negativt, tvärtom man växer och vill påvisa sitt bästa. Tack för idag. Nu måste jag gå till jobbet. Ha en bra eftermiddag o kväll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Missförstånd alltså
![]() Ha det gott på jobbet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
Re: Vänlig kritik.
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag har tänkt i liknande banor som dig, mkel.
Framför allt är det ett par saker som jag har lagt märke till. Det ena är att det kan ta tid innan man får en komentar på en bild, men när väl någon komenterat så kommer det ofta fler komentarer i samma anda. Med några få undantag verkar en del vara lite smått rädda för att vara den första att komentera en bild. Jag har sett det samma på andras bilder. Det är sällan en mild har bara en eller två komentarer. Det vanligaste är inga alls eller en hel radda. Det andra är att om man ser något man inte gillar (jag är likadan för det mesta) så låter man hellre bli att ge en komentar, snarare än att man sätter ett låt betyg och motivera varför. Jag hade gärna sett att folk var lite duktigare på att sätta betyg under fyran också ifall det är grejer dom inte gillar av någon anledning Helst på grund av att det är illa sytt, snarare än att dom inte gillar färg eller modell då, förståss, men alla sorters komentarer ska ju vara tillåtna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
den som vågar ge kritik här blir oftast själv stämplad som otrevlig!!så varför alls då ge kritik utan i stälet tänka vad man tänker o skita i att ge kritik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Maria, jag har tittat på dina bilder och du har visst fått synpunkter på flera av dem. Du har ju gjort mycket fina saker så det är ganska svårt att skriva något annat. Någon tyckte att du skulle stryka på nederkanten på "hoppas på en varm sommar" och det är väl konstruktiv kritik. Mycket av det som läggs ut här på Sysidan är ju "fint". Annars skulle man nog inte visa sina saker. Vill man ha speciella synpunkter kanske man ber om det i samband med att bilden läggs ut.
Hälsningar Maud |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Visst är det synd när man inte får några synpunkter på det man gjort, men det är på sysidan som på alla andra ställen i samhället. Är man aktiv och märks så uppmärksammas men mer. Sedan är det ju så att vi alla har olika smak, tycker om olika saker, vilket gör att man hoppar över mycket eftersom man inte har tid att kika på allt lika noga.
Det med kritik kan ju ses på olika sätt, själv tycker jag det är roligare att ge positiv kritik, därför försöker jag skriva vad det är som jag tycker om och särskilt lagt märke till på det som jag kommenterar. Då blir det gärna så att det som inte är i min smak eller som inte har något speciellt som jag fastnat för kommenterar jag inte. De som man har mer kontakt med, lär man "känna" på ett annat sätt och följer deras arbete lite mer kanske och då blir det att man ger varandra lite extra kommentarer. När du varit med här ett tag till ska du se att du själv kommer bli mer och mer aktiv och även får fler kommentarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:25.