Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-19, 19:25   #1
Alpha Alpha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 41
Var finns overlocktråd?

Nån som vet var man kan hitta färgad overlocktråd - utöver de vanliga basfärgerna?
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-19, 22:06   #2
anarkistbavern anarkistbavern är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 10
Borde finnas på exempelvis syndbybergs textilcentrum... Fast om du inte bor i sthlm kanske det är meningslöst. xP
anarkistbavern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-20, 07:04   #3
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
http://sykompaniet.se/index.html?lan...rget=d158.html har en del färger på overlocktråd. Bland annat neonfärger. Kanske kan de ha något? Svårt att tipsa på butiker då jag inte vet var du bor.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-21, 11:56   #4
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
www.mg-tyger.se har billig overlocktråd i en hel del färger. 25 kr st om man köper minst fyra tror jag.
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-27, 21:04   #5
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Kolla med Bibbi, hon ska beställa snart. Jag var jättenöjd med den rullarna jag köpte av via henne förra året.

Min favorittrådrulle är en jag köpte i USA med skiftande färger det står C&S Thread col no:95, men jag hittar den inte på nätet.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-29, 13:26   #6
Alpha Alpha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 41
Tack för rra svar! Jag testade Bibbi och blev nöjd!
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-29, 21:02   #7
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 159
Jag handlar ganska mycket på amerikanska ebay dvs www.ebay.com. Där säljs tråd av alla de sorter och oerhört mycket billigare än i affärerna här hemma. Även om frakten kommer till. Ebay liknar till viss del tradera men är mycket säkrare, har större utbud och säljare från hela världen (även om majoriteten är amerikaner). De har också sybehör och tyger av alla sorter även siden från Asien. Men kolla alltid på fraktkostnaderna och vad säljarna har fått för omdöme av tidigare köpare. Men ingen vill luras på ebay för då får dom inte vara med längre
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-29, 21:24   #8
Alpha Alpha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 41
Jag har aldrig vågat mig på Ebay. Hur betalar man? I förskott? Något annat man bör tänka på innan man ger sig in i leken?! Jag har köpt på Tradera och tycker det funkar bra.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-29, 22:49   #9
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 159
För att betala på ebay bör man öppna ett paypalkonto som finns tillgång till på websidan. Dit betalar man in när man vunnit en auktion eller köper direkt.De betalar sen ut till säljaren, som sen skickar. Går nåt snett så har man möjlighet att reklamera hos Paypal och om vissa krav är uppfyllda få tillbaka pengarna. Nu bygger ju hela verksamheten på att säljarna bygger upp ett "rykte" genom de omdömen som tidigare köpare ger och som man direkt kan läsa av på varje sida där dom har en försäljning. Köparna ges också omdöme så att säljarna inte ska göra affärer med personer som alltid hittar fel och klagar över allt. Så allt bygger på förtroende och enligt min erfarenhet fungerar det jättebra. Jag handlar över hela världen och får på så vis tillgång till thailändska/indiska/japanska tyger, batikkläder från Bali för att nämna några exempel. När jag handlar så tittar jag naturligtvis alltid på omdömena samt fraktkostnader. Oftast skickar jag dessutom email till säljaren när jag behöver fråga om nåt. Det är jättekul att sitta hemma vid sin dator och korrespondera med hela världen. Tyvärr blir det lite av en besatthet att kolla på allt som bjuds ut och risken är att man förköper mig. Ibland kan det också vara tålamodssprövande att hitta russinen i den enorma kaka som ebay är.
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-30, 08:17   #10
Alpha Alpha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 41
Tack för det utförliga svaret! Jag håller med om att det är lätt att förköpa sig - även på Tradera. Det gäller att tänka efter, bestämma sig och sen inte gå högre än man sagt sig. Låter enkelt... Tror jag ska testa ebay iaf. Har ju som sagt sett en del fint där...
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons