![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#6 |
|
Jag sydde ett antal vinteroveraller i bävernylon till mina barn när de var små. De användes sedan av alla tre i tur och ordning och gick sedan vidare till två kusiner. Så hållbart blev det.
Jag gjorde sähär. Klippte till delarna i bävernylon och vadd. Sicksackade ihop dessa delar med varandra och sydde sedan ihop overallen. Sedan sydde jag foder i något starkt glatt tyg. Spinnakerväv när jag kunde hitta. Helst ett som var obehandlat eftersom det behandlade prasslar. Till några sydde jag huvor som gick att knäppa av och på med tryckknappar och fodrade med flanell. Det är lättare för barnet att klä på sig själv om det är ett glatt foder. Åtminstone bör det vara det i ärmarna. Barnen höll sig varma! Om det blev billigare vet jag inte och framförallt vet jag inte hur det ser ut när det gäller priser nu.Det är 20 år sedan mina var små. Men hållbara blev de. Mina barn har hört till den mer liviga sorten som har klättrat och klängt och farit runt.Köpeoveraller i framförallt typ täckjackstyg gick sönder på nolltid. Det var nog därför jag satte igång med overallproduktionen. Sedan är det ju rätt kul att sy..... ![]() Nima |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:48.