![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Förslag
Hej,
kunde vi börja ett diskussionsforum ägnat mönsterkonstruktion? Vi är en del som har pattern master programmet, och det skulle vara kul att kunna prata om det (också andra mönsterkonstruktionsprogram, förstås) - men också allmänt om mönsterkonstruktionens finesser... hur man kan göra det ena och det andra, räkna ut det ena och det andra. Sysidan är annars en toppenfantastisk plats! varm hälsning, monika ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tycker det var en bra idé. Har också PM.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
håller med!
nu har jag inget program, men jag ritar mönster själv från grunden och ibland kan man behöva lite tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad skoj - det är några till som gillar förslaget vilket framkommer på annan plats här på sidan - hur ska man månne gå till väga sedan?
För att beom att få starta liksom? har någon en ide? monika ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Monika - först och främst: GRATTIS i efterskott, såg att du hade födelsedag i lördags!
Kan man inte tänka sig att Ulrika lägger in en underrubrik i diskussionsforumet som heter MÖNSTERKONSTRUKTION? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
hej!
tack tack ![]() jo, har mailat till Ulrika om detta - igår gjorde jag förresten ett par jättelyckade byxor - till och med fodrade med tunt siden - i svart siden duppioni - ett perfekt pmb-mönster... varm hälsning, monika |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag är mee. dock nybörjare i mönsterkonstruktion!
klaas |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej Klaas!!
Hittade du nagra trevliga mönster i Köpenhamn?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hej
jo jag hittade mönster dvs jag köpte det danska mönsterprogrammet. Det var ju relativt billigt och sen kan man ju alltid justera efteråt när det är utskrivet .Jag hittade desutom en jätte kul tygbytik i köpenhamn de sålde tyger från pakistan skulle jag gissa . Det var ett tiotal indiska tanter som trog i alla tyger i den lilla butiken. Jag köpte bara lite stuvbitar som jag ska sy småpåsar av men nästa gång skall jag köpa mer klas |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
admin
|
En fråga
Är det bättre att ha ett eget forum för mönsterkonstruktion? Annars finns ju forumet för Kläder, där mönster och tillskärning finns med.
Tycker ni ett eget forum är bra så startar vi ett. /Ulrika |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
admin
|
Nu finns det nya forumet
På den här sidan: http://www.sysidan.se/forum/forumdis...?s=&forumid=10
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:37.