![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#11 |
|
mariatherese: Hur många mangas har du läst? Jag kan tyvärr inte hålla med dig om att mycket manga innehåller porr. Naturligtvis har vi hentai (porrmanga), och ecchi (sexuallt laddad manga) men det är bara en av många genrer. Jag tycker du lägger väldigt mycket energi på att kritisera den japanska kulturen, när du borde tänka på att vi har Slitz och Playboy-tidningar på varje bensinstation/Pressbyråbutik i Sverige. Eller är europeiska porrtidningar bättre på något sätt?
Manga och anime är media som blivit så populär för att den lägger tyngdpunkten på vad människor känner istället för det som händer. Man får en djup inblick i karaktärernas tanke- och känslovärldar, till skillnad från den tvådimensionella europeiska serietidningsvärlden där saker bara händer, slag i slag. Jag läser också manga, men precis som jag inte går och köper Slitz så inriktar jag mig inte på hentaimanga eftersom jag inte är intresserad. Jag läser/har läst ungefär 15 mangaserier, och jag har sett kanske 50 olika animeserier vid det här laget. Den enda manga jag läst som innehåller sexscener är Okane ga Nai, och det är ändå yaoi, kärlek mellan killar. Yaoi är en genre som vuxit sig fruktansvärt stor bland tonårstjejer i Japan, till skillnad från yuri (tjej-tjej) som är en väldigt liten genre. Det jag vill säga: Den som är utan synd kan kasta första stenen/rannsaka oss själva innan vi kritiserar Japan. För de som vill bli insatta: www.animenewsnetwork.com anidb.info www.animenfo.net Här finns ett blogginlägg som kritiserar Åsa Johanssons rasistiska förhållning till manga/anime. http://tykken.blogspot.com/2007/02/m...ga-mangan.html |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.