Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-03, 19:00   #1
anarkistbavern anarkistbavern är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 10
Pastellfärgat ylle?

Jo, är ute efter att sy en ny kappa till vintern, har bara en mörkgrön.. >.< Så, då är jag ute efter lite färggladare ylle-tyger.. Det jag mest är ute efter är pastellfärger, framförallt babyrosa, babyblått och pastellgrönt...
Så, om ngn har ngt tips på ngn affär i stockholmstrakten elelr ngn bra internetbutik skulle det vaar toppen! o^.^o




Oh, när jag ändå är igång och frågar.. Ngn som vet var man kan få tag i LJUSblått tyg att sy en kavaj av..?
anarkistbavern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-03, 23:03   #2
Fleece_Ronja Fleece_Ronja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 58
Min favoritaffär är Sundbybergs Textilcentrum, där kan jag som lajvare och allmänt tyggtokig gå runt hur länge som helst och titta på fina ylletyger, mm, mm, mm... Jag är inte säker på att de har precis det du söker men nog har de mycket tyger allt! Om du inte hittar det du söker ute i butiken gå in på lagret och fråga, det är värt ett besök bara för att se det!
Fleece_Ronja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-04, 10:32   #3
anarkistbavern anarkistbavern är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 10
Jo, jag är också lajvare, så jat harvarit där en del. ;P Men, jag kan inte påminna mig om att det skulle finnas ylle i den färgen jag är ute efter.. >.< Jag lär väl iofs ta mig förbi där ngn gång snart, och jag kan ju kolla där.. Men jag tror tyvärr inte att de har.. >.<
anarkistbavern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-06, 11:04   #4
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Stoff och stil har något de kallar för ullfilt, i föra modekatalgoen fanns det i pastellfärger om jag inte missminner mig...det borde vara en ny modekatalog på G så beställ en på deras hemisda.

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-06, 14:01   #5
Jaja Jaja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 39
I sundbyberg är utbudet väldigt olika, ibland har någon precis varit där och köpt det sista av just det tyget man hade velat ha, ibland har de precis fått in det tyg man vill ha.
Pastellfärgat ylle går inte åt så jättemycket, men å andra sidan beställs det inte heller så ofta. Åk dit, fråga och hoppas på att du ha tur.

Korps hantverksbod, www.korps.se har också en del ylle, 15 färger på hemsidan just nu. Skicka efter provbitar så kan du se om det verkar vara det du vill ha. De brukar ha bra och skapligt snabba leveranser...

Ylle är svårt att få tag i, men den som söker skall finna!
Jaja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 07:36   #6
anarkistbavern anarkistbavern är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 10
Citat:
Lithia skrev:
Stoff och stil har något de kallar för ullfilt, i föra modekatalgoen fanns det i pastellfärger om jag inte missminner mig...det borde vara en ny modekatalog på G så beställ en på deras hemisda.

/L
Får välan ta och göra det då.. Så jobbigt att beställa kataloger bara.. ^^'
anarkistbavern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 07:38   #7
anarkistbavern anarkistbavern är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 10
Citat:
Jaja skrev:
I sundbyberg är utbudet väldigt olika, ibland har någon precis varit där och köpt det sista av just det tyget man hade velat ha, ibland har de precis fått in det tyg man vill ha.
Pastellfärgat ylle går inte åt så jättemycket, men å andra sidan beställs det inte heller så ofta. Åk dit, fråga och hoppas på att du ha tur.

Korps hantverksbod, www.korps.se har också en del ylle, 15 färger på hemsidan just nu. Skicka efter provbitar så kan du se om det verkar vara det du vill ha. De brukar ha bra och skapligt snabba leveranser...

Ylle är svårt att få tag i, men den som söker skall finna!
JO, jag får välan ta och pallra mig iväg till sundbyerg snart igen.. :P

Har kollat på korps och jhittade inget där tyvärr.. De är även i visby nu och jag har kollat in deras stånd på medeltidsmarknaden, men där fanns inget.. >.<
anarkistbavern är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons