![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#5 |
|
Tyvärr...
Det står bara som jag skrev ovan...
(och jag har försökt att sticka så också - men jag kanske inte gjort rätt) Om jag skriver av diagrammet så ser en nerkortad rapport=hel udd ut som följer: varv 1= 5 aviga 1 omslag 8 räta lyft 1 m, sticka 2 m tillsammans rät, drag den lyfta m över de hopstickade 8 räta 1 omslag 4 aviga varv 3= 4 aviga 1 omslag 1 ödht(lyft 1 m, sticka 1 rm och dra den lyfta lyfta m över den stickade m) 1 omslag 7 räta lyft 1 m, sticka 2 m tillsammans rät, drag den lyfta m över de hopstickade 7 räta 1 omslag sticka 2 m tillsammans rät 1 omslag 3 aviga Texten i beskrivningen: [COLOR=red]Diagrammet visar endast maskorna från rätsidan, avigsidan stickas på motsvarande sätt och omslagen avigt.[/COLOR] Obs! Uddarna i nederkanten bildas av mönstret. Måttangivelser räknas från den kortare delen. Korsvis uppläggning med dubbelt garn. Alla tips mottages med största tacksamhet... Annelie |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:48.