![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Trevliga tygaffärer i Gamla Stan?
Jag ska till Stockholm snart och vill gärna ha tips på trevliga och bra tygaffärer i centrala stan. Vi ska vara i Gamla Stan och lite runt i centrum.
Jag är mest ute efter quilttyger (blommiga helst)! Hoppas på många bra tips! Kram/ Pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tror inte att det finns en enda tygaffär i gamla stan. Det är väl möjligtvis kalikå.
Sedan finns det vissa butiker som säljer olika hantverk där det kan (inte säkert) finnas tyger, mest konstnärliga med tryck eller mer vävda speciella tyger. Ohlsons tyger finns på sveavägen. Siden Carlsson finns på drottningatan (åt odenplanhållet) och en liten bit ännu högre upp på drottningatan finns drottnings modetyger (tror jag att de heter) som säljer festtyger och en del indiska kläder. Siden Carlsson har också butik i NK. Vad quilttyger beträffar har jag ingen koll då jag själv inte quiltar. Generellt kan man ju säga att centrala sthlm är skapligt dyrt, men på ohlsons kan man fynda och drottnings modetyger (eller vad de nu heter) har rätt bra priser på siden och festtyger. Siden Carlsson däremot är så dyra att man får hicka, men de har många roliga och imponerande tyger! Ha en trevlig vistelse i sthlm! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Tack för informationen.
Det var ju tråkigt att det inte finns nån affär med lapptäckstyger... Nåja, det är ju inte bara därför man åker till Sthlm, eller hur? Tack för din hjälp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Den kan ju finnas lapptäckestyger i nån av affärerna jag nämnde, jag är som sagt inte insatt i sånna tyger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kalikå hade lapptäckstyger förr men nu har jag inte varit där på länge så jag vet inte om de fortfarande har det. De hade både metervara och tillklippta bitar i satser om 8-10 bitar c:a 25x25 cm stora i matchande färger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:25.