Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-07-09, 10:56   #6
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad

Tyvärr måste jag hålla med dig om att det är nånting med klänningen som inte ser rätt ut.

Kan inte exakt sätta fingret på vad det är, men tycker absolut inte att du ska kasta bort den! Det går säkert att fixa till.
Det första som jag kommer att tänka på är att du ska sy färdigt i halsen och ärmhålen. Såna små detaljer kan göra att helhetsintrycket ändras radikalt. Så om du fixar till det och prövar klänningen pånytt så kan det se helt annorlunda ut, då allt blir mer "städat" när man får bort nålar osv.

Annars så kan det ju vara en idé, som någon redan sa, att ta bort kilarna i kjolen.

Men mitt tips är att försöka åtgärda i lite mindre steg först. Hellre pröva att sätta till nåt litet, än ta bort något stort som man satt ner mycket arbete på...

Ett annat tips som jag tror skulle funka bra (förutsatt att du tycker om sånt) är att sätta ett smalt band under bysten eller högt upp i midjan. Kanske ett mörkt sammetsband som du knyter i en en enkel rosett på ryggen.
Jag tror att det skulle dela av klänningen på ett mycket snyggt och smickrande sätt. Dessutom är det ju väldigt trendigt för tillfället
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:45.