![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#14 |
|
När jag började att sy lapptäcke köpte jag en billig cm linjal på Panduro samt en liten billig skärmatta. Efter ett år byte jag upp mig.
Nu har jag en stor Anti slip Creative Grid linjal i inch, då jag tröttnade att räkna om till cm. Jag har köpt en stor stuvbit linoleum matta för 100:- som jag täckt hela mitt skärbord med och den fungerar perfekt. Skonsam mot skärbladen. Jag har också köpt en bladslipare för några tior som fungerar utomordentligt bra. När jag skär till stora Quiltar på slutet drar jag ner linoleum mattan på golvet,använder en vanlig vinkelhake och en lång stållinjal och eler en tapet linjal( inköpta på byggmarknad, billiga). Vad beträffar transportkostnader, kan det vara billigare att få det via bussgods. Lapp-Elisa gör det. Gunilla |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:37.