![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Perspektiv
Vid fyrtornets fot finns inget ljus,
eller man ser bättre om man står på avstånd. Vad jag vill ha sagt är följande: Jag tar ut små lappar av de tyger som jag tror att jag vill använda ,helst i proportion till hur mycket av var och en jag skall använda. Sedan hänger jag upp dem på min FLANELLVÄGG. Ställer mig på avstånd. Tycker jag om vad jag ser, har jag en bra kombination. Men jag brukar pröva några fler kombinationer,innan jag bestämmer mig för vilken som jag tycker mest om. Om jag bara lägger tygerna på bordet får jag inte samma möjlighet att se om färgerna passar ihop, dessutom är det viktigt att klippa ut bitar enl ovan. Vad beträffar färgval är det kulturellt betingat. I Sverige tenderar vi att jobba med mycket beiga och bruna färger tillsammans med pasteller. Ofta för att tona ner intrycket. Ofta småmönstrade. Medan man i tex Guatemala använder mättade, klart lysande färger. Ofta storrandigt etc. Välj det Du tycker om och ställ Dig gärna en bit ifrån tygerna, så blir det säkert rätt. Lycka till Gunilla Sundström |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:33.