Jag tycker inte att man kan kräva tack av någon alls egentligen, det må då vara dålig uppfostran eller vad som helst, men det är ju inte min sak att rätta till det hos andra.
Jag kan däremot hålla med om att ett tack kan vara fint att få, men kommer inget så får man bara hålla till godo ändå tycker jag. Vi är alla olika även på det området.
Jag har en del vänner som i princip aldrig tackar för något, och även vänner som tackar för minsta lilla. Dom är ändå allihopa mina vänner, trots allt. Att dessa "otacksamma" ändå använder det dom får är tack nog för mig och visar att dom egentligen inte alls är otacksamma egentligen, bara möjligen "ouppfostrade", vilket jag själv bara tycker är lite roligt att se.
Jag ger inte bort saker för att få tack utan för att jag tycker om att ge helt enkelt. Oavsett om jag får tack eller inte så kommer jag att fortsätta att ge bara för den stora glädjen det innebär för mig själv och för dom som får mina saker.
Alla är vi olika som sagt, och ingen är perfekt som tur är, för då vore det ganska tråkigt.
|