![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Dragkedjeproblem...=S
Jag är så klantig.
Jag skulle göra om en klänning till en hängselkjol, som det är en dragkedja i. Jag hade klippt av den, därmed också dragkedjan. Sen skulle jag prova den och glömde då bort att jag klippt av dragkedjan och då.....ja, ni kan kanske gissa. Jag drog av den där drag-saken på dragkedjan, och nu undrar jag om någon har nåt bra tips på hur man får tillbacks en sådan liten rackare, går det? HJÄLP! Dragkedjan är öppen okså, alltså de två delarna sitter inte ihop just nu... Tack och hej! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Klipp den ena delen av blixtlåset 1 cm kortare än den andra. Lirka på kläppen från översidan på den, den runda delen alltså, det går lättare därifrån än från den smala änden på kläppen.
När du fått på den på den längre sidan så går det rätt enkelt att få på den andra delen av kläppen. Du trär alltså på den från botten av blixtlåset. Fast det kan vara väldigt tålamodsprövande ibland och ibland åker den på på första försöket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
okej....jag förstår inte riktigt...den runda delen på själva låset??
Trär på från botten? ska man börja längst ner, e de där man ska klippa också? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kläppdelen brukar ju vara rundad på den sida som är upp på ett blixtlås, det är lite mer utrymme där att trä på.
Du börjar nedtill på blixtlåset och det är där du klipper av en liten bit på ena delen. Det går att trä på med nederdelen på kläppdelen också men det är mycket svårare. Jag gjorde det på ett plagg där man skulle kunna öppna både uppifrån och nerifrån men det inte skulle vara delat blixtlås. men då fick jag hålla på och fippla länge med kläppdelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack så hemsk mycket för dina svar, jag ska prova och se. Dragkedjan är redan isydd men det kanske går ändå....vi får hoppas. Åter stort tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:38.