![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Vill så gärna få till quiltning på maskin men jag tycker det är klurigt. Det är svårt att få samma läng på stygnen. Har en Pfaff quiltstyle så maskinen är det inget fel på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det krävs mycket övande och sakta hastighet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Jag har också problem med stygnlängden, den varierar verkligen... Men det är nog ett bra tips att köra sakta, man blir nog lite för ivrig och vill får det färdigt, så att man kan slänga sig på nästa projekt. ![]() Frihandsquiltning har jag provat, men jag vet inte hur jag ska få tålamodet att öva och öva så att det blir snyggt, man ser andra som får till det så fint. Jag vill också kunna, NU! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej
Om det är frihandsquiltning du vill göra på maskin så tycker jag det är lättare om man kör lite fortare. Syr du långsamt är det svårt att få in en jämn rörelse. Så testa att gasa på ![]() Öva öva öva! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Frihands quilting på maskin
Alla känner förstås till Rikstäcket,
Jag var på en av deras kurser i Luleå med Anita Fors som lärare i frihands...... Hennes metod var följande. Vi fick förbereda "sandvichar" med vadd och tyg 20X20. Dessa fick vi öva på med lite bra tips hur börja och sluta,fästa och klippa tråden etc. Till sist satte vi ihop fyrkanterna med rems- teknik och dom flesta var nöjda över sina insatser. Det var en 2 dagars kurs. Rikstäcket har en ny kurs i oktober med Anita Fors http://www.rikstacket.com/ Överlag kan jag säga att det blir snyggast när man syr fortare. Här ett exempel på vad jag gjorde efter kursen. Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:51.