![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hejsan!
Jag vill sy en blus i ett genomskillnigt nättyg och jag undrar hur jag ska markera ut insnitten så det blir jämt och snyggt? http://www.neuemodestil.de/datenbank...s.php?id=23381 Här är en länk till modellen Tacksam för råd och tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag skulle tråckla markeringarna förhand med en tråd i avvikande färg. När insnitten är färdigsydda är det inte svårt att pilla bort tråden igen. Lycka till... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Skulle du tråckla ihop dem eller bara tråckla markeringar och sedan nåla ihop och sy?
Tack för tipset! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det senare, bara tråckla markeringarna, sedan nåla och till sist sy ihop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det ska jag prova, tack än en gång!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Är det bättre att sy med vanlig raksöm eller overlock när man syr i nättyg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Prova med båda, det är himla olika hur tyget beter sig. Jag tycker att det är omöjligt att svara på. Ta en provlapp och testa. Tänk på att prova i olika riktningar på tyget. Vissa tyger töjer sig mer i en riktining och då kan det bli helt olika resultat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:18.