![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Prinsesskjol
Hej!
Ja håll på fundera hur man snyggast syr en prinsses kjol ![]() e de någon som har nå bra förslag? /Margareta |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
ja ska oxå sy en prinsess kjol! men vet inte hur
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag sydde en prinsessklänning i vanligt rosa bomullstyg. Sen hade jag ett vitt, skirt lite plastigt glansigt tyg som jag hittade för 14kr/m på stoff o stil som jag la i ett lager över, överallt. På kjolen gjorde jag det vita lite längre är kjolen under och draperade upp det med jämna mellanrum. Sen ännu ett lager vitt ovanpå, denna gång som en delad kjol med rundade framkanter. Jag sickasackade en smal rullfåll runt ett bommulsgarn längs kanten, för att få en snygg kant på det vita.
Livet dekorerade jag med paljetter och såna där plast"ädelstenar", men hade jag bara gjort kjolen hade jag nog dekorerat den mer. paljetter, rosetter, tygblommor kanke... Beror lite på viljen stil man är ute efter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
du har ingen bild på denna kjol?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tyvärr ingen bra. Skulle ha fixat en länge, men jag har ingen akmera, så det är till att titta nån man kan låna av och sånt, så det är lite bökigt.
Men det kommer säkert så småningom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Här finns det inspiration till vuxna som vill vara Barbie-prinsessa, jag varnar er, ögonen blöder efter denna syn:
http://www.uglydresses.com/morstufgod.html ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
de va en snygg klänning
![]() ![]() /Margareta |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:48.