![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vad är overlock?
Hej!
Jag är en jättestor amatör gällande allt som har med textil att göra, så nu undrar jag hur som helst vad overlock är. Är jättedålig på typiska "textilord/syslöjdsord", så om ni kommer på några mer typiska "syord" skriv gärna dom också och förklara vad dem betyder, för jag kan verkligen ingenting. Jag har fortfarande problem med avigsidan och rätsidan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du klickar på ordlista på startsidan i forumet har du svar på din fråga, och måååånga bra syord!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
En overlockmaskin används främst för att sy ihop två tygstycken samtidigt som den klipper kanten jämn och syr in den i sömmen så att tyget inte kan fransa sig. Om du tittar på sidsömmen på en t-shirt så kan du se ett exempel på hur den färdiga sömmen ser ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:43.