![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
janome 644
I Janomes broschyr om mylock 644 D står det att man kan sy flatlock med maskinen. Hur gör jag?? Jag är alltså ute efter att kunna sy en söm längre in på tyget inte i kanten. Kan inte komma på hur man gör
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du kan inte sy en dekorationssöm mitt på tyget, du kan däremot sy en flatlock i kanten. Du syr och drar, så blir sömmen "platt" och utan sömnsmån. Hoppas du förstår. Jag frågade samma sak för ett tag sedan, http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=7715 //Malin
Senast redigerad av Malin.J den 2007-05-09 klockan 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har sett den diskussionen. Men när man tittar i broschyren för maskinen så finns det en bild som det står flatlock nedanför. Se länken: http://www.janome.no/admin/common/ge...sp?Fileid=1260
Det borde väl gå om det står i broschyren kan man tycka???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag kollade i min bok om flatlock och Malin har rätt det är en söm som man syr och sedan "drar" rätt svårt att förklara men.....det är ingen söm som du kan sy mitt på tyget som en dekoration. Men du kan klippa en söm och sy ihop med flatlocken och sedan dra isär så att den blir platt. Hoppas du förstår det är jättesvårt att förklara!
Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Med en coverlock maskin kan du sy dekorsömmar mitt på tyget, snabbt och snyggt!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Visst borde det gå att göra flatlock en bit in på tyget. har funderat lite.
Man måste koppla bort kniven och minska trådspänningen tills sömmen ligger platt och jämn och fin. då borde det ju fungera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag ska sätta mig och prova senare ikväll. Tycker också att det borde gå på nåt vis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Visst går det! Knepet är att man viker tyget där sömmen skall vara, syr över vikningn (ingen kniv alltså) och sedan drar man försiktigt så sömmen hamnar platt. Öva lite innan så du ser hur det funkar, det kan vara bra att testa hur tajt sömmen ska vara längs vikningen för att bli snygg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Vad smart!!!
Citat:
Tack Alvan du är en klippa. Of topic hur gick nya jobbet? Annette |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Du får ursäkta Gülderen...svarar Ann1e lite kort:
Jo då det går bra ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
TACK Alvan för ditt tips höll precis på att ge upp.
Och grattis till nya jobbet. Du ska se att det bir bättre med synkningen när ni vant er. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:02.