![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Studentklänning: tyg?
Jag har hittat en klänning som jag gärna skulle vilja ha men problemet är att den är lite dyr för min smak. Länk till klänningen: http://www.activeendeavors.com/produ...&pfid=AED17920 Jag har tänkt mig att min snälla mormor ska få sy en liknande åt mig (mina sykunskaper är alldeles för begränsade). Det största problemet är att hitta ett lämpligt tyg (de flesta tygaffärer här omkring har bara gardintyger). Internet är ett alternativ men vilket sorts tyg tror ni är lämpligt? Och om någon händelsevis vet ett mönster som är likt får ni gärna tipsa om det också
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det ser ut att vara en omlottvariant upptill, ett brett rynkat band under bysten och sen en klockad kjol nertill.
Tyg, ja... Var bor du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag bor i närheten av Växjö, så där omkring är aktuellt när det gäller tygaffärer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Okej. Då vet jag inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har hittat ett mönster, http://www.burdamode.com/Premium_Dow...1882,enEN.html Är det någon som vet hur det går till med betalning? Är det krångligt att skriva ut och sätta ihop mönstret? Det verkar även som att det bara finns engelsk beskrivning men jag får väl översätta åt mormor i så fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag är inte helt säker, men jag har för mig att jag såg det här mönstret i något nummer av Burda som kommit ut tidigare i år, eller kanske i slutet av förra året. Gå till biblioteket och fråga om de har Burda, så kanske du hittar det gratis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:48.