![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
vad gör jag för fel???
Nu har jag gett upp vad gäller overlocken.
Idag så skulle jag sy till en nyfödd men det fick sluta med att dockorna fick kläderna då trådarna gick av på overlocken och hur jag än gjorde så fick jag inte overlocken att fungera igen. Jag har trätt om hela maskinen så som det står i instruktionsboken flera gånger. T.om. min sambo har varit framme och kollat så att jag har gjort rätt. Jag har bytt nålar också. Men inget hjälper. Det låter nästan som ett svagt pang ljud och sedan är trådarna av igen. Jag orkar inte åka ner till syaffären varje gång jag ska byta tråd eller om de går av. GGGGGGRRRRrrr kram patricia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det låter som jag och min overlock!
![]() Jag kan väl inte påstå att jag är helt sams med den än, men har lovat mig själv att utvärdera den mer efter service. ![]() När det gäller trådning är det, åtminstone på min gamla overlock, väldigt viktigt att man trär trådarna i en viss ordning. Gör man inte det blir det helt enkelt ingen söm även om det ser rätt ut. Det var när jag kom på det som jag får den att funka åtminstone lite ibland. Nima |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
ny
Hej!
Den är köpt i slutet av förra året. Jag åkte till affären med den och de trädde den och den fungerade! hm vad gör jag för fel när jag trär då.ler kram patricia |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det är inte så att du trär trådarna i fel ordning? Om man börjar trä med fel tråd så kan det ställa till problem även om varje enskild tråd är trädd rätt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
räknat från vänstersida.... nr 3 sedan nr 4 sedan nr 2 sedan nr 1. så gjorde de på butiken med. Men det roligaste var att jag fick visa HUR man skulle trä den på butiken för den tjejen som var ledig just då var inte så van med just denna overlocken. ler kram Patricia |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja det är ju rätt, man brukar säga 3,4,1,2 som en medsolscirkel. Men 1 och 2 är ju övertrådarna och det borde inte spela så stor roll om de träs i omvändordning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad har du för maskin?
Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Forumvärd
|
Dum fråga men.... När de trädde maskinen i butiken, använda de samma sorts tråd som du har hemma? Sådär beter sig nämligen min overlock när jag använder tråd av sämre kvalitet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
De använda mina trådar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:26.