![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sicksacka duschesse osynligt?
Syr en balklänning i duschesse. Kjolen är fodrad förstås, men hur gör ni, sick-sackar ni sömsmånerna på kjolen? Risken är ju att syns på rätsidan hur försiktig man än är när man stryker.En kollega påstod att hon lärt sig på en sömnadsutbildning att aldrig sick-sacka.Jag gör det normalt inte när jag fodrar, men det är ju öppet i nederkant och duschessen fransar ju sig väldigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du måste sick-sacka eller overlocka annas fransar det sig.Du ska stryka lite försiktigt på baksidan, om det då syns på framsidan kan du stryka under sömmana på baksida,så själva klänningen blir slät.
Mvh Trine Senast redigerad av trine den 2007-04-29 klockan 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Sån där sax som klipper taggigt kan vara ett allternativ, en taggklippt kant fransar sig inte lika lätt.
Att lägga en pappersremsa mella sömsmånen och kjolen när du stryker kan också vara en variant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag brukar pressa isär sömsmånerna innan jag lockar. Sen kan man ju göra som Lilith säger och ha en remsa tyg eller papper emellan för att undvika genomslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Instämmer med Trines tips.
/Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tycker nog också man måste sick-sack, för oj vad det fransar sig! Tänkte bara höra om någon gjorde som den där läraren på sömnadsutbildningen, jag har ju alltid sick-sackat allt om det inte finns ett foder som stänger inne alla trådar som fransar upp sig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:57.