![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Matta i barnrum
Har någon förslag på vad man kan använda för matta i ett barnrum för att få det att se ut som gräs?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hur stor ska mattan vara? Och hur länge ska den agera gräs i rummet?
Ett alternativ är ju att försöka få tag i en gräsgrön ryamatta - men de kan vara lite svåra att hålla rent eftersom de är så tunga och måste piskas titt som tätt. Mio har tex en som heter Pearl, 140x200 cm 2.450:- 170x240 cm 3.250:- så det drar ju iväg en smula beroende på hur stor matta det ska vara. Här är ett annat alternativ som verkar lite billigare http://www.bossesmattor.se/valentinogreen.htm Det finns ju även sån låtsasgräsmatta som man kan ha på balkongen, alla är inte hårda plaststrån utan det finns nån variant som är mjuk som tyg... kolla på typ Bauhaus och såna ställen om det är mer det du är ute efter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Rummet är ganska stort så det ska nog inte vara något dyrt alternativ. Låter bra med den lite mjukare balkongmattan. Ska spana på Bauhaus. Tack för tipsen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har sett någonstans att det just nu finns ett erbjudande på fuskgräs på rulle för max 150:-/rulle. Det var Harald Nyborg, Cheapy eller Rusta - tror mest på Rusta - och det var några meter i rullen.... Var själv lite sugen på fuskgräs så det är därför jag har det i bakhuvudet.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Rusta har konstgräs 120x200 cm för 99 kronor, och en variant där det är noppor på undersidan - men det är för avrinning så det ska väl inte behövas inomhus - 131x250 cm för 199 kronor.
(om du söker på deras sida så sök på "konstgärs" de har nämligen lyckats stava fel...) De har även plattor med konstgräs (en enkel och en med blommor) som man klickar ihop, men de funkar nog mest som dekoration - inget man vill gå på. Blir det utomhustema i hela rummet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för alla förslag! Det är mina små tjejer på 1 och 3 som ska ha rummet. De har fått varsin naturtrogen kaninlampa i vitt som jag har som utgångspunkt. Tänkte ha rummet ljust, i vitt och lite rosa kanske, och så gräsmattan förstås, körsbärsträd kanske, lite fluff och så. Svårt att bestämma sig helt. Har ändrat mig fram och tillbaka mycket. Från början skulle det bli savanntema.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:59.