![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Coverstyle eller 936?
Hej på er! Behöver hjälp med val av maskin! Jag har hittat en Pfaff coverstyle och en husqvarna 936, båda till bra pris, 936:an är ca 1200 kr dyrare. Min fråga är vem som är bäst av dessa två? Någon som har erfarenhet.
Jag har ju annars varit ganska "märkestrogen" min husqvarnaaffär, men har sett att 936:an inte fått så bra recensioner, vilket Pfaff:en har. Jag har redan en "vanlig" 4-trådig overlock, så jag är egentligen mest ute efter täcksömen. Men behöver som sagt hjälp av någon mer erfaren. Kram på er! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Pröva dem och se vem som är lättast att trä och bygga om till coversöm. Jag blev avrådd från Huskvarna och köpte en Pfaff 4862 som är lätträdd och lättombyggd, är helnöjd med den. Enda nackdelen med overlock som jag upptäckt är att man måste sitta och fästa trådar efteråt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har Coverstylen och är jättenöjd. Nu är ju jag lite partisk eftersom jag gillar Pfaff och inte har provat husqvarnan.
Försök tänka vilka funktioner som är viktiga för dig och kolla om maskinen har dom. Jag köpte min broderimaskin kort efter coverstylen och måste erkänna att jag syr mycket overlock med broderimaskinens overlocksömmar. Min broderimaskin har en jättebra täcksöm som jag använder jättemycket. Kanske något att fundera över... Annie |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för era svar! Jag har hört att 936 ska vara svår att bygga om, och att den kan göra en del hoppstygn.
Intressant det där med overlocksömmar på broderimaskinen! Jag har ju en Designer 1, men har mest broderat på den, så jag har faktiskt inte funderat så mycket än på övriga sömmar, ska ta och kolla upp det! Jag syr en hel del barnkläder, och även fast min gamla overlock är bra, så skulle jag gärna vilja ha flatlock och täcksöm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
har aldrig förstått skillnaden mellan Coverstyle och 4862.
Någon som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
En coverstyle är väl femtrådig och en 4862 fyrtrådig, eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
ja, så kan det vara...
Ska kolla på nätet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hej jag har haft en husky 936. Jag blev vansinnig på den när jag skulle göra om den, så jag bytte den till 2 maskiner istället som jag är mycket nöjd med, Jag har Janome cover pro 1000cp och overlock mylock 744D Jag är jätte nöjd med dessa 2.
Jag skulle inte råda ngn att köpa 936... Jag har en brother innovis 4000d. Jag har haft den ca 1 månad och lär mej mer och mer om den. Där är en pressarfot som ser konstig ut, man anv. den när man ska sy i knappar... Anne-Lii /Junia |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag rekommenderar varmt 936:an, visst är det lite bök med att bygga om men det lär man sig rätt snart. Jag har bytt till en Babylock Evolve, men det är nästan så jag ångrar det, 936:an sydde snyggare! Och Evolven var ju bra mycket dyrare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Huskylook 910, lillebror/-syster till 936, är en kanonmaskin. Lätt att trä och syr jättesnyggt. Har inte provat 936:an, men hört att den kan vara lite knepig, synd. Som komplement till min 910 funderar jag på ovan nämnda Janome Cover pro. Kan ju vara en variant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Tack allihop! Kul med många svar. Tror nog att det lutar åt en Coverstyle i alla fall. En annan sak är att jag har sett att det finns runt om i Sverige en hel del HQ 936 till salu, men aldrig någon Coverstyle, det kanske betyder något. Eller så är det bara jag som lägger någon konstig värdering i det...:-)
Ska dessutom kolla upp Janome Cover Pro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
hej!
jag har 936 och är supernöjd med den så den kan jag rekommendera starkt! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:00.