![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Skärmdump?
Hej hopp .... hur gör jag för att ta en skärm dump ???? tänkte ja provar med Er
![]() Kramar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tryck på "printscreen" eller något liknande som det brukar stå på knappen. Den brukar finnas ungefär vid "delete".
Gå sen in i bildbehandlingsprogram, tex paint, och tryck "klistra in". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Tackar så var det ja
![]() kram på dig |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tusen tack! Äntligen föll alla bitar på plats för mig. Jag försökte i en gammal tråd förstå hur man kunde göra ett broderi till en bild( utan att ha broderat ut det) för att kunna skicka förslag tll en eventuell kund. Jag fick det inte att fungera trots många goda råd från er här på sy sidan. Men nu blev det plötligt så enkelt.TACK!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Håller du ned Alt + Printscreen så får du bara en bild på det program som är framme. Du slipper ha hela skärmen med i bilden.
Se exempel här.nedan på detta inlägg. Här kör jag enbart med printscreen och så här blir resultatet |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Och här kör jag med ALT + Printscreen. Nu slipper man det irriterande skrivbordet, reklamen som jag avskyr och får enbart den bild som är intressant. Alla andra störande objekt är borta och det är bara den bild eller den del som jag vill ha kvar.
Sen kopierar jag in den i det kanonbra programmet IrfanWiew . Det och Total Commanders kan jag absolut inte vara utan. Har tipsat om det i en annan tråd för den som är intresserad. Kan nämna att jag även kan se brodyrfilerna med detta program Senast redigerad av ElisabethS den 2007-04-27 klockan 00:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:36.