![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej
Har precis packat upp min Janome My Lock 744D och läst manualen om och om igen. Jag provsydde på vanlig lakansväv och undersidan blir helt trasslig. Maskinen var trädd när den kom och jag har inte ändrat något där. har spänning 3 på alla 4 trådarna. Har provat att ändra spänningen men det blir inte bra, lite annorlunda men inte bra. Någon som har några tips på vad det kan vara? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Sådär konstigt kan det bli om man har glömt fälla ner pressarfoten... men det har du väl inte... ![]() /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Pressardoten är nere så det är det inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kolla att alla trådar har kommit rätt och inte halkat ur mellan trådspänningsbrickorna. Kolla genom att försiktigt dra i varje tråd med pressarfoten nere. Är det inte trögt att dra så har de halkat ur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack, det var nog det!
Trädde om ena tråden som jag misstänkte det var och nu blir det snyggt. Så bra då har jag hela natten på mig att fortsätta utforska min nya leksak. Tack! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:21.