![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() [FONT=century gothic]Jag måste ha en symaskin och eftersom jag älskar att hitta på massa olika projekt osv så tänkte jag att en kombinerad sy/broderimaskin skulle passa mig perfekt.
Eftersom jag bara skabrodera för privat bruk behöver jag ingen proffsmaskin. Nu till min fråga: Vilken maskin/vilket märke är bäst och billigast? Ekonomin är det som styr tyvärr så ju billigare desto bättre. Jag vill gärna kunna göra egna broderier i och med att de som jag sett som finns att köpa inte är riktigt i min smak. Så alla tips tas tacksamt emot. Har kollat på dessa: HVA designer 1 (myyycket pengar) HVA rose (Lite bättre pris, har använt tidigare, dock enbart sömnaden, ej broderienheten) Ps. är det någon här på sysidan som vill sälja sin maskin billigt så messa mig gärna! [/FONT] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Mitt tips är att kika här på sysidans annonser. Har dock ingen aning om de maskiner som säljs där är något som du är ute efter eller har tänkt dig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Måste erkänna att jag inte sett att det fanns annonser här.
Jo har säkert sett det innan men aldrig tänkt på det. *S* så tack för tipset, ska genast kika in där! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Varför inte en HQ Quilt Designer II? Den ligger prismässigt mitt emellan Rose och Designer I.
Jag har en sådan och är mycket nöjd! Använder den både till att brodera och sy med.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om du har plats så skulle jag köpa en ren broderimaskin och en ren symaskin. Då kan man sy samtidigt som man broderar. Totalpriset beror ju lite på vad man väljer för maskiner men ca 10 000 för en broderimaskin (Janome 300E t ex (borde dessutom finnas till ännubättre priser nu då efterföljaren kommit)) och allt från 2000 kr och upp för en bra vanlig maskin.
När det gäller broderi program (och även maskiner) så sök i forumet, det finns massor skrivet. T ex här: http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=8813 http://www.sysidan.se/forum/showthre...ghlight=embird |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Att ha en ren brodermaskin och en ren symaskin är toppen tycker jag. När brodermaskinen jobbar kan man passa på och sy på symaskinen. Effektivt.
![]() Själv har jag en Janome 300 som jag är jättenöjd med och så en Pfaff som jag syr på. Men det är klart man ska ha plats för maskinerna också. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:41.