![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy brudklänning
jag fick för mig att jag skulle sy en brudklänning (gifter mig borgligt 30/4) då modet inte verkar vara långa klänningar med tunna axelband.
Jag har ett mönster på en underklänning med smala axelband och en överklänning i tyg man ser igenom. Underklänningen borde jag iaf hinna sy på ca 1 v eller vad tror ni? Men vad för material? Och om jag syr en överklänning vad heter tygsorten som är rätt genomskinlig? Sånna här klänningar om ni ser med huvudet på snedden. http://213.132.112.100/images/22/2274331591.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det inte chiffong, det där?
Riktigt intressant att sy i, jag har precis förfärdigat en klänning i det materialet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hmm intressant låter som svårt i mina öron ..
Chiffong låter bekant |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, lätt var det inte för mig i alla fall.
![]() Men det kanske finns någon på sysidan med erfarenhet om hur man bäst syr i chiffong? Det borde ju gå, annars skulle det ju inte finnas så mycket kläder i chiffong ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:35.