![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med stickbeskrivning
Hej! Jag är ny här på forumet och skulle behöva hjälp med vissa förkortningar i mönstret för en jordgubbsmössa. Gratisbeskrivningen hittade jag på följande sida:
http://www.deisydesign.nu/Jordgubbsmossa.htm Eftersom jag är från Finland och därmed inte van vid svenska förkortnigar så blev det hela lite diffust för mig. Är förkortningen fg = färg? Betyder 2rm två räta maskor? Hur skall jag tolka följande: " Fortsätt på samma sätt över uppöver kullen och minska med 1m mellan intagningarna tills det totalt återstår 7m." Tacksam för svar! Mvh, Hattifnatten |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
En nyfiken fråga bara - du råkar inte hänga på Pyssel.net också? Där finns en Hattifnatt...
Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Och en Flia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
2rm betyder alldeles två räta maskor. fg betyder färg. Jag antar att de strax innan " Fortsätt på samma sätt över uppöver kullen och minska med 1m mellan intagningarna tills det totalt återstår 7m." har berättat om hur du ska minska på sju ställen runt varvet. Vid varje minskning så blir det ju en maska (=1m)mindre mellan minskningarna jämfört med varvet innan. Tills slut har du bara sju maskor (=7m) kvar och då ska du väl antagligen dra igenom tråden och avsluta. Tycker du har bra mycket mer koll än vad jag skulle haft på ett finskt mönster! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Aaaaahaaa! Nu förstod jag! Nu måste jag genast köpa garn och sätta igång. Tack Cessi för hjälpen!
Ankungen; nej jag är inte samma hattifnatt som den på pysselsidan. Du vet, det finns ju mååååånga hattifnattar... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:54.