![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Foder till klänning
Är det någon som kan beskriva för mig hur man på ett bra och snyggt sätt syr ett foder till en förklädesklänning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej! Jag tror att det är bäst att sy som när man syr en väst. Sy allt utom axlarna på klänning och foder, sy sedan ihop klänning och foder i ärmhålen och halsen. Vänd klänningen så rätan kommer utåt, sy ihop axlarna på maskin eller för hand. Lycka till
![]() Junia Ja, det var så jag menade, sy inte fast fodret i nederkanten utan bara i hals och axel. ![]() Senast redigerad av Avsl080403 den 2007-04-02 klockan 07:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag skulle nog inte sy fast fodret nertill i en klänning. Utan sy fodret utom sidsömmarna och sedan sy fast runt hals och ärmar och sidorna bak, sedan dra fodret genom axlarna. Samma princip som vad att fodra en väst. Och ha en vanlig fåll på fodret och klänningen
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:41.