![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
hur många gånger har du flyttat..
jag ska flytta för 2 gången i mitt liv, har bott i samma hus i 39 år och i samma by alla mina 56år, har flyttat 100 meter från mitt föräldrarhem, så nu ska jag flytta hemifrån *ler*
till stora staden Västervik hälsar Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja du jag har tappat räkningen på mina flyttningar har väl blivit ett tiotal gånger Men från storstad till landet där jag nu bott i 15 år det längsta i mitt liv Fördelen med flytt är väl att man får rensat upp
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
rensa upp...ja du kan ju tänka dig...här finns det, därför säljer jag ut vad tyg/sybehör heter, det kommer inte bli mer symaskin för mig *snyft*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Från det att jag föddes tills jag var 19 år bodde jag i samma hus. Sen flyttade jag och min flickvän.
Min pappa har bott samma hus sen hade föddes, han blir 50 nästa år. =) Huset jag och min flickvän bor i nu är det hennes morfars föräldrar som har byggt. Hon är uppväxt här. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Oj jag har flyttat många gånger få se nu: Näsbypark (Stor Sthlm), Höganäs (Skåne), Sveavägen (Sthlm), Sollentuna (Stor Sthlm). Rhensgatan (Sthlm), Studiegången (Gbg), Majorna (Gbg).Herkulesgatan (Hisingen precis bredvid där branden var, jag pratade med några av ungdomarna tidigt den kvällen branden var och Thomas var ute och såg en del av denna hemska händels, inga trevliga minnen), Länsmannsgården och till sist tillbaka i till Stor Stockholm. Så vad blir det, jo 9 gånger och jag är säker på att det blir MINST en gång till.
Men som sagt bra tillfälle att rensa upp och organisera allt man har. Varför ingen mer symaskin, är det av utrymmes skäl eller av andra orsaker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
oj...Cecilia det var många gånger! njae..jag är reumatiker så det blir svårare och svårare sy, har sålt av med alla mina industri maskiner, visst någon gardin blir det säkert då och då men helst inget mer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har än så länge hunnit flytta fem gånger, varav tre efter att jag flyttade hemifrån, och det dröjer nog inte så många år innan det är dags igen - sonen måste ju få eget rum så småningom.
Helst skulle vi ha många fler rum än vi har - eget sovrum till grabben, datarum, byggrum ("vi" bygger modellflygplan), ateljé, syrum... och sen är det ju inte helt fel att ha ett gästrum heller. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har flyttat 7 gånger i mitt 29-åriga liv. Det om man räknar nya städer alltså... Har tappat räkningen på hur många gånger jag flyttat inom respektive stad :-).
Jag tycker inte alls att det känns så sentimentalt att flytta, bara att det är superjobbigt att packa upp lådor och framför allt att bära dem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Flyttat ja, vilket äventyr det kan bli.Först har man all tid i världen på sej att packa (6mån)
När det sen är 2 veckor kvar utbryter stora paniken. Alla dom där sakerna man helst inte ville se typ i källare,förråd och på gården. Måste man nu planera för,tänk att krukor,cyklar leksaker och åter leksaker tar sån plats Och sen har man den trevliga flyttstädningen kvar. Men det kanske ligger något i att flytta ofta för då rensar man ur. Men å andra sidan köper man nya grejer snabbt igen. Har flyttat 2 gånger som barn och 3 ggr.som vuxen. Senast redigerad av virkvarns den 2007-03-21 klockan 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
I mitt 28-åriga liv har jag hunnit flytta 5 gånger som barn.
Som vuxen har jag flyttat 13 gånger. Till hösten skall jag flytta igen. (Jag hatar Sthlms bostadsmarknad). Jag är evinnerligt less på att flytta. Men om några år så borde jag ha flyttat färdigt för ett tag. /L |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag flyttade som barn 5 ggr och som vuxen 10 ggr. Min man och jag har varit ihop i 23 år och bott
10 år i Uppsala, 10 år på en gård i Östervåla i Västmanland, 1,5 år i Berkvara i Kalmar där jag inte trivdes , Och sedan hittade jag mitt drömhus mitt i smålands skogarna som jag aldrig vill flytta ifrån. men en dag när man inte orkar med ett stort hus får man väl flytta ialla fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag har flyttat minst 30 gånger.
Sedan jag träffade maken har vi flyttat typ 10 gånger (träffades -95) och resten är mamma som flyttat runt med mig *S* Jag fyller förresten 30 i maj så det är ju typ en gång per år. haha |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Som barn flyttade jag med mina föräldrar en gång som riktigt liten och en gång som tonåring, inom samma bostadsområde dock så det var inga större omställningar i livet... sen när jag flyttade hemifrån så flyttade jag 30 mil, till Umeå för att plugga. Det blev en flytt tillbaka till Sundsvall under första sommarlovet och sen åter med alla saker till Umeå igen och sen fastnade jag här.
Är nu snart 29 år och inne på min 6e bostad inom Umeå tätort, en centralt belägen hyresrätt som tog 6 år i bostadskö och många till synes slumpartade sammanträffanden för att jag skulle få den. Jag tycker väldigt mycket om min nuvarande bostad, men den är lite för liten och väldigt mycket för lyhörd för att jag ska se nån framtid här på sikt. I slutändan vill jag nog bo i hus, med mer än en tunn vägg mellan mig och grannarna, och gärna en liten trädgård... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
Citat:
Å va trist det är när kroppen inte klarar av det som hjärnan vill ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Hela sex gånger har jag flyttat, och ändå har jag inte börjat högskolan (ska flytta både till Lund och till Luleå då, inte samtidigt dock)
![]() Jobbigt blir det när många hyresrätter blir bostadsrätter... man blir mindre benägen att flytta då. Problemet är att jag älskar den lägenhet vi har nu. Jag vaknar upp och ser skog utanför mitt fönster (= avis mamma) och jag har nära till landet, för att inte tala om en av stadens största friluftsområden. Det tar 10 minuters cykling för att komma till blåbären i höst. Ändå bor vi väldigt centralt, och staden är inte så liten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:42.