![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Göra klänning större?
Hej!
Går det att sy om klänningar så att dom blir större eller är det ett jättejobb? Annars, hur gör man? Mvh Alicia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Allt går brukar man ju säga
![]() Hur man ska göra beror lite på hur klänningen ser ut och hur mycket man ska förstora. Ska den inte förstoras så mycket kan det räcka med att uttnytja de sömsmåner finns. Om den ska förstoras mycket eller om det inte finns något att ta på i sömsmånerna så är det troligen kilar som är aktuellt. Vad för typ av klänning är det och hur mycket större ska den bli? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej Cecilia!
Jag köpte en klänning på HM för bra många år sedan och det är i stl S och nu har jag M, så lite till måste jag förstora. Fast tyget är lite stretchigt så det kanske inte blir allt för svårt. Om du har nå tips på hur jag ska gå tillväga så hojta till. Tack på förhand! Mvh Alicia |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Måste veta mer:
Är klänningen sydd i våder eller är det ett fram och ett bakstycke? Hur ser sömmarna ut finns det möjlighet att sprätta och göra smalare sömsmåner? (Om det är strech så är väl risken stor att det är overlockade sömmar och då finns ju inte mycket sömsmån att ta av) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Var behöver klänningen sys ut, är kläningen tajt hela vägen eller behövs bara sys om på ett eller flera ställen?
Om du kan beskriva lite mer så kan jag hjälpa dig. Det jag har sytt ut är bröllops klänningar, kavajer mm. Jag lykades med konstycket att sy om, så pass att en höggravid kund fick sin bröllopsklänning figursydd över magen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:48.