![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Är det någon som kan tipsa om en jättebra symaskin? Har haft en singer i 12 år men den funkar inte så bra längre.
Finns det kurser när man köper symaskiner? Tacksam För Svar. Hälsningar Chrisa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Pfaff
Jag sydde imånga år på Husqvarna. Tröttnade dock och köpte en Pfaff med övermatning. Helt suverän. Slitstark. Sen beror det på vad du ska sy vilken modell du ska välja.
Mvh Gunnel |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för tipset.
Det jag har tänkt att sy är bland annat kläder och för hemmet har jag tänkte mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tror att alla de stora etablerade märkena (Janome, HQ, Pfaff, Singer mfl) håller bra kvalité. Mycket handlar om tycke och smak samt det bemötande man får i butiken. Läs bland recensionerna så får du en uppfattning.
Jag vet att när man köper från Husqvarna ingår en enklare genomgång/kurs av symaskinen. Det kanske är så hos fler märke. Många butiker har även egen kursverksahet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för tipset
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Läst vad ni skriver och funderar köp av Janome symaskin. Vet absolut ingenting om maskinen. Var av en slump i butiken som fungerar som återförsäljare. Min tanke är att blir det problem att få maskinen lagad, om den går sönder, när den tydligen ska skickas till Stockholm för lagning härifrån (norra delen av landet)? Är det därför tryggare att köpa t.ex. Husgvarna som har reparationen här på plats? Har ni erfarenheter? Vilken maskin jag ska satsa på om jag vill köpa överlock? jag behöver till väldigt tunna tyger och även kraftiga(tjocka) tyger. Vill ha en enkel som fäster,kantrar och klipper och vill helst slippa sy en gång till med raksöm för bättre fäste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:34.