Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-02-22, 08:21   #1
SannaS SannaS är inte uppkopplad

Insnöad - Så härligt!

Ibland kan det vara mysigt att vara insnöad. Befinner mig i södra Skåne där det har snöat som mest. Bussarna inställda,vägarna livsfarliga, symaskinen klar. Inte heller mannen i mitt liv kunde komma till jobbet idag. Så nu är det stor kopp te och symaskin som gäller! Snön regnar väl bort snart.
SannaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 08:22   #2
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad

Ja, så länge ni har ström så är det väl inte helt fel =O)
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 08:26   #3
SannaS SannaS är inte uppkopplad

Jennifer, du har helt rätt! Jag har tur som har ett nedgrävt elnät bort till mig.
SannaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 08:49   #4
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad

Satt just och tittade på vägkamerorna från söderöver. Förstår att ni inte kommer någon vart. Inte heller några tåg verkar gå sedan igårkväll. På jobbet sitter vi med bara hälften av alla tidningar som vi borde fått. Gissar att även dem sitter fast i snökaoset. Återstår att se vad som händer här på mitten av Sverige till helgen då snön visst kommer hit.

Ha så mysigt vid symaskinen idag
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 08:50   #5
cmtandersson cmtandersson är inte uppkopplad

Jag åker på syjunta varannan vecka och det skulle jag gjort idag. Nu verkar det inte bli nåt av med det. Yyyyl! Så visst är det mysigt att vara insnöad men jag hade nog hellre haft sysällskapet. Sätter mitt hopp till att Skånetrafiken får igång sina bussar...
cmtandersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 09:16   #6
monicas.design monicas.design är inte uppkopplad

jag är också insnöad

Jag skulle flyga till Stockholm nu på morgonen men alla flyg var inställda, och inte kommer jag ut med bilen till jobbet iheller. Så jag ska ner och sy tänka sig att man har fått en extra dag så mitt i veckan som man kan göra vad man vill på. Hoppas att vi få ha ström hela dagen, den har en förmåga att gå rätt ofta hos oss, men det är vi vana vid som bör i södra Skåne.

Ha det bra

Monica
monicas.design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 17:05   #7
Ditta Ditta är inte uppkopplad

Även jag har varit insnöad idag, synd bara att symaskinen är på reperation!!!!Det bästa med att vara insöad denna gången var att jag inte kan komma till tandläkartiden i morgon bitti. Puhh.
Ditta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 17:22   #8
Neferu Neferu är inte uppkopplad

Jag _borde_ ha blivit insnöad med tanke på mängden och storleken på det som föll från skyarna... "tyvärr" blev det en rejäl promenad på morgonen för att komma till dagis och då kommer man ju inte undan att hämta på eftermiddagen heller. Dessutom blev det en tur på ett par km till vårdcentralen och tillbaka på förmiddagen.
Gubbarna i området har plogat och skottat tre gånger, och ändå skottade min sambo när han kom hem.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 17:58   #9
Winberg Winberg är inte uppkopplad

Smile

Ja insnöad japp här nere vid sydkusten är det kaos med snöröjningen, men det gick att komma fram till sist var tvungen att göra ett besök på sjukhuset, men vi kom hem också med näpp och nöd. Skönt att vara hemma igen och fram för allt vid symaskinen ström finna ju tack och lov. Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:43.