Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-02-19, 14:23   #1
bullen_86 bullen_86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 57
små provburkar?

Någon som vet vart man kan hitta små plastburkar i liknande storlek som Make Up Stores lösögonskuggor.. eller tex som en liten läppglansburk.. Behöver sådana för att få någon ordning på alla pärlor.. så jag kan behöva många.. någon som vet?
bullen_86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 14:27   #2
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
nä tyvärr vet jag inte var du kan hitta det...men jag vet att mina vänner som håller på med pärlor brukar köpa sortiment lådor som har flera små fack på tex biltema.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 15:31   #3
strit strit är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 14
Brukar inte HM ha sådana? Små geneomskinliga burkar med skruvlock, man köper dem i trepack för en okej penning tror jag. Annars är ju Claes Ohlson ett tips, de har många små lådor och burkar till skruvar.
strit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 15:37   #4
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Jag tror du kan hitta något på granit, annars kan väl typ fiskelåda med många fack vara bra!
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 16:02   #5
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Kolla med Crearome som säljer produkter för tillverkning av naturkosmetik. De har små vita plastburkar (4-5ml) och kostar inte så mycket.

Crearome

Bor du i Stockholm så finns en del av deras sortiment hos Moon Sun på Lilla Nygatan 20 (tror jag det är) i Gamla Stan.
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 16:10   #6
mariehaglund mariehaglund är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 53
panduro har många små genomskinliga askar.
mariehaglund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 16:22   #7
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Slöjddetaljer har 10 miniburkar 50ml
för 72:-
Flera andra alternativ också.
/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 12:20   #8
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Jag köpte små plastpåsar med "blixtlås" till mina pärlor, tror att det var på Akademibokhandeln. Det finns flera storlekar och mina är i A7-format om det finns, annars en halv A6
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 13:23   #9
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Kom att tänka på filmrulleburkar, de brukar vara bra till smått och gott men nu börjar de väl bli sällsynta förstås.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 14:05   #10
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
Citat:
BodilN skrev:
Kom att tänka på filmrulleburkar, de brukar vara bra till smått och gott men nu börjar de väl bli sällsynta förstås.
själv använder jag också film rulleburkar. brukar fråga på olika fotoatelje eller av fotografer. Sedan vet alla släktingar om det så de brukar samla åt mig.
brukar också använda burkarna som olika mediciner kommer i alltså sådana brustabletter på burkar tex.
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 14:07   #11
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Nackdelen med filmrulleburkar är att man inte ser innehållet. Något slags märkningssystem fodras./Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 15:02   #12
KarinA KarinA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 86
Jag tycker domhär är bra om det ska vara lösa småburkar, www.panduro.se sök på artikelnummer 242683, 12 burkar för 49kr.
Kram Karin
KarinA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 17:22   #13
lenni lenni är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 24
om du inte är ute efter just små burkar så rekomenderar jag att köpa en låda på clas ohlssons, där du har flera uttagbara fack(i olika storlekar), allt blir samlat i en låda och du kan lätt lyfta ur de fack med pärlor som du vill ha för tillfället.
lenni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-24, 09:27   #14
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Citat:
Bibbi skrev:
Nackdelen med filmrulleburkar är att man inte ser innehållet. Något slags märkningssystem fodras./Bibbi
Konsumentfilmen från Fujifilm är i genomskinlig förpackning. Jag minns att både den svartvita T-Max, Suprafilmen, samt 160 NC är i genomskinliga förpackningar. Det finns ju med andra ord filmrulleburkar som är genomskinliga. Kanske att fotohandlaren får in några sådana ibland.

Oftast är det nog fotostudenter och inbitna hobbyfotografer som skulle kunna ha den typen av burkar. Ateljefotografer brukar ha mellanformat och använder de småformat så har de nog för länge sedan konverterat till digitalt.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-24, 13:15   #15
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Det finns ju speciella lådor för pärlförvaring både på Slöjddetaljer och Panduro.

Jag köpte en jätte stor plastbox för skruvar på Harald Nyborg där jag själv kan välja storlek på de olika facken och dessutom ser vilka pärlor som ligger i varje fack. Det sitter fyra stora lådor i boxen och den är kanon. Kostade 149:-. Har även pärlstavar och band m.m. i den. Det enda som inte får plats är pärlplattan, tängerna och större rullar med band och snöre.
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons