![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
|
Det finns två metoder för olikfärgstickning om jag har förstått det rätt:
Fair isle där båda trådarna följer med hela varvet. Intarsia där mönsterfärgen bara följer med just där själva mönstret är. (Kaffe Fassett stickar så har jag hört.) Eftersom det inte är en rad dödskallar så antar jag att intarsia är den som gäller för dig. (Bilden är bra mycket mindre bred än varvet.) Dra fingerkrok med dig själv. Där har du bilden av hur garnera krokar i varandra. Det betyder (antar jag, för jag har inte stickat intarsia) att när du kommer till ögonen mitt i det vita så får du antingen sticka fair isle just över det partiet, eller faktiskt ha ett svart nystan för ena sidan av tröjan ett vitt för dödskallekinden ett svart för ena ögat ett vitt för näsan ett svart för nästa öga ett vitt för andra kinden ett svart för andra sidan av tröjan. Gör du fair isle på mitten ("tyget" blir lite tjockare då) så räcker det med svart sida vitt nystan som följer över till andra sidan av skallen svart nystan som du stickar båda ögonen med svart nystan för andra sidan. Fast riktigt hur du "svänger" med det svarta garnet i mitten vet jag inte. Och kan man svänga med det så måste det ju gå att svänga med det vita lika gärna och ha ett svart nystan för alltihopa. ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:50.