Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-02-13, 17:39   #1
Lydia Lydia är inte uppkopplad

Maskinbyte

Hej på er därute!

Jag har en Husqvarna Rose, som jag köpte beg för ett par år sedan. Nu funderar jag på att "byta upp" mig. Designer, kan det vara nåt?

Nu har jag en kortläsare till min Rose. Vad behövs för programvara resp läsare till Designer?

Kan någon komma med bra tips?
Lydia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-13, 18:51   #2
LisaLejon LisaLejon är inte uppkopplad

Jag har nyligen bytt upp mig till D1 med diskettenhet. Har haft Rose i rätt många år. Nu hittade jag en begagnad D1 i en butik så jag fick garanti. Jag är helnöjd, men har faktiskt behållit min Rose. Kan sy annat när D1 broderar, eller så får jag sällskap av dottern som inte vågar låna D1.

D1 är mycket roligare att sy vanligt på och det är kul med en större broderyta. Bra också med nålträdare, automatiskt trådklipp och att pressarfoten sköter sig själv.

Leta gärna begagnat, om du vill komma ner i pris. Flera har varit till salu här på sysidan. Min gav jag 25000 för med två års garanti.

Jag har customizing plus som jag hade till Rose och som också går att använda till D1. Kortläsaren har man däremot ingen nytta av. Du får kanske installera om programmet om du bara valde Rose från början. Det behövs en disketthanterare om du har diskettenhet.
LisaLejon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-13, 20:48   #3
Andy Andy är inte uppkopplad

Husqvarna Designer, både I och II, är underbara maskiner att sy på. Lätta och hantera. Sensorsystemet suveränt. Själv bytte jag upp mig till nya varianten med USB-stick. Behändigt och bra.

De äldre D1rna har en vanlig diskett, de nyare USB-stick. Köper du en ny maskin följer programvara för hantering av USB-sticket med. När det gäller äldre begagnade får du fråga, men förmodligen så följer det med även dessa.

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:35.