![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Balklänning - sy upp i Thailand? och går denna att sy in?
Hej allihop!
Jag ska dansa bal i juni och undrar om det är någon som har erfarenhet av att beställa något sådant från Thailand. Jag ska inte dit själv utan tänkte skicka bild på hur jag vill att den ska se ut, mina mått och en tygbit med rätt färg men en som ska till Thailand och be henne lämna in det hos en skräddare. Är det att vara för risky? Jag har iaf en backup-plan. Fast den är kanske inte heller så bra. Tänkte kanske köpa en klänning jag sett på Tradera. Väldigt enkel och billig. Men den är nog för stor. Den är en 34-36 och jag kanske en liten 34 eller nått. Går den att sy in så mycket tror ni? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
de beror ganska mycket på modelen av klänningen!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
ja, det är klart
![]() ![]() Lägger in en länk istället http://www.tradera.com/auction/aid_39015974 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
min gamla lärare hade en tumregel o den var att ju flera sömmar de är ju mera kan man justera. så de skal nog gå bra att göra den där klänningen mindre.
lycka till med budgivningen bara några timmar kvar ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tor det går bra att ta något i varje söm. det är rena linjer inget veckande du kan ta lika på alla sömmarna bara att justera infodringarna i hals och ärmhål efteråt..Hoppas den blir din om du bjuder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
hehe, tack patrik!Det verkar som att den som lagt budet inte vill ha den längre, så jag är ensam aspriant tror jag
![]() Tumregeln låter klok tycker jag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
håler tummarna för dig!!!så den blir din!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Snygg klänning. Den bör gå bra att sy in om det behövs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
När jag var i Thailand förra året hade jag med min dotters mått och beställde en klänning hos en skrädare där. Klänning blev lite stor men det gick att ändra. En sak att tänka på är att skicka med exakta mått och många. Jag hade bara med de som man brukar har när man köper kläder men när man ska sy behöver man många fler mått för att det ska bli bästa pass form. Kanske kolla hos en skräddare/sömmerska vilka mått de brukar ta.
Rae PS: den blåa klänning är jätte fin! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:46.