![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jo, jag vill gärna få tag på en provdocka, jag hittade en på alltomhandarbete.se, men eftersom jag har en storlek på 32/34 så passar inte dom storlekarna mig riktigt trots att man kan justera dom. Någon som vet vart man kan hitta mindre storlekar på en provdocka?
Förresten, vad heter provdocka på engelska? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sök på Tailors dummy eller dressmakers dummy, ibland kallas de mannequin, men det kan också betyda skyltdocka. Jag gissar att du redan sökt hos Bergman o Johansson? Är det viktigt att du kan justera dockan eller kan du tänka dig en fast storlek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() En fast storlek går bra det med! Nej jag har faktiskt inte sökt där ännu, gör det på engång! Tack för hjälpen!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Att göra en egen docka, är det ett alternativ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om du kan tänka dig att göra en egen provdocka finns det en beskrivning på en väldigt enkel på sicksacks hemsida, www.sicksack.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Tack för tipset! jag har funderat ett tag på att eventuellt göra en provdocka, men har inte riktigt vetat hur jag ska gå tillväga; vad man ska ha för material etc.. Men jättebra och enkel beskrivning verkar ju finnas på sicksack!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Folkuniversitet har haft en sådan 1 dags kurs i Lund, det kanske finns på fler plater i landet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:57.